اخبار

مهار کامل آتش سوزی در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر

بسپار می نویسد، مدیر روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر با بیان مهار کامل آتش سوزی در واحد الفین این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.

محمود عبادی سحرگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید خبر آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی امیر کبیر گفت: با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی حاضر در سانحه، آتش پس از حدود 10 دقیقه به طور کامل مهار شد.

وی افزود: این آتش سوزی حدود ساعت 03:33 بامداد در واحد الفین پتروشیمی امیر کبیر و در کوره های 1 و 2 رخ داد و پس از دقایقی به طور کامل اطفا شد.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته، اظهار داشت: علت دقیق این حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است و حالت عادی با خارج کردن واحد الفین از سرویس به مجتمع بازگشته است.

وی اضافه کرد: شرایط مجتمع در کنترل کامل کارگروه تعمیرات و بهره برداری برای بررسی علت حادثه است و هیچ نگرانی از آتش سوزی مجدد در این مجتمع وجود ندارد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور سرعت بخشی فعالیت های اجرائی طرح های توسعه صنایع پتروشیمی و استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام به تأسیس شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرهای در دست اجرا کرد.

در این راستا در اردیبهشت 1377، شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرح الفین ششم انتخاب شد.

طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می شد.

مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در بندرامام درجنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در سایت 4 حدوداً شمال غربی مجتمع پتروشیمی بندرامام و در زمینی به مساحت 55 هکتار واقع است.

 در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان سال گذشنه نیز پتروشیمی بوعلی سینا منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سه روز دچار آتش سوزی شد و تعدادی مصدوم و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشت.

با گذشت یک سال هیچ اطلاعاتی از علت حادثه اعلام نشده است.

[EasyDNNnewsLink|337]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا