اخبار

مهدی بدلی، مدیرعامل نکوساز پلیمر صنعت آریا: برگزاری نمایشگاه ها در کشور بعضا از سر لج و لج بازی است!

بسپار/ ایران پلیمر (این گفت و گو در محل نمایشگاه تهران پلاست انجام شده است)  دومین دوره ای است  که در تهران پلاست حاضر می شویم. دوره ی قبلی نمایشگاه مفیدی بود و دست اوردهایی داشتیم اما متاسفانه در این دوره شرکت های کمی در نمایشگاه حاضر هستند و تبلیغات کمتری نیز نسبت به قبل انجام شده. البته شرایط فعلی کشور اقتضا می کند که نمایشگاه ها کیفیت لازم را نداشته باشند.
متاسفانه برگزاری نمایشگاه در کشور ما بعضا” از روی لج و لج بازی است. حال آن که اگر تمرکز خود را بر روی یک نمایشگاه مانند  ایران پلاست قرار دهیم مسلما” همه به نتایج مطلوب خواهند رسید  و می توان  نمایشگاه های کوچک را نیز در کنار این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار کرد (در زمینه هایی مانند کامپاند و پروفیل و لوله  و یا مسائل دیگر).  حتی ایران پلاست هم نباید هر ساله برگزار شود چرا که در اغلب اوقات دستاورد جدیدی برای ارائه نداریم. متاسفانه در حال حاضر کمیت فدای کیفیت می شود.
 این که مسئولین برگزاری تهران پلاست تصور می کنند که توان رقابت با ایران پلاست را دارند کاملا” در  اشتباه اند چرا که این نمایشگاه بین المللی نیست و دنیا از آن شناختی ندارد. ضمن این که فاصله ی کم این نمایشگاه با ایران پلاست و مکان نا مناسب آن از کیفیت آن می کاهد.
بدلی درباره ی حضور در نمایشگاه های خارجی نیز چنین گفت: اگر بتوانیم  خود را  با شرایط روز دنیا وفق دهیم حضور ما مفید خواهد بود اما اگر بخواهیم تنها از امتیازات دولتی بهره مند شویم و چیزی را عرضه کنیم که در دنیا منسوخ شده است، حضور پیدا کردن ماشین سازان در نمایشگاه های بین المللی فایده ی چندانی ندارد.
بدلی افزود:  متاسفانه شرایط اقتصادی ایران غیر قابل پیش بینی و آمیخته  با سیاست است، در نتیجه نمی توان درباره ی سال آینده اظهار نظر کرد. امیدوارم سال اینده گشایشی در امور حاصل شود.

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این گزارش  را در شماره 208 ماهنامه بسپار که درنیمه بهمن ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا