اخبار

مهدی شیخی، مدیرعامل گروه صنعتی پردیس سبک سازان: بلوک های سبک پلیمری، نسل آینده ی سازه های ضد زلزله

بسپار/ ایران پلیمر  مدیرعامل پردیس سبک سازان می گوید این شرکت اولین و بزرگترین تولید کننده ی محصولات فوق سبک پلیمری در ایران است. در سال 1394 آغاز به فعالیت و يكسال قبل از تاسيس، فعاليت خود را به صورت تحقيقاتي در حوزه عمران بخش ساختمان متمركز و با بهره جستن از اساتيد بنام دانشگاهی مسير خود را در راستاي تحقق و تبيين اهداف، مشخص و هموار کرده است.
سبد محصولات این شرکت گسترده است و شامل بلوک و آجرهای فوق سبک پلیمری که جزو پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است، چسب های پلیمری با نام تجاری دیس، گچ های نانو پلیمرسبک و گچ نانو پلیمر مقاوم در برابر خش و آب، چسب های پودری پلیمری بلوک و تیرچه های سقفی مخصوص Tbim می شود که برای نمایشگاه ارایه شده است. مزیت تولیدات این شرکت در سهولت استفاده و کیفیت بالا است. برای مثال چسبهای پودری پلیمری به راحتی بلوک های سیمانی را به هم چسبانده و مانند ملات، به زمان طولانی برای خشک شدن نیاز ندارند.
جرم بلوک های پلیمری تولیدی قابل عرضه موجود در بازار ایران بین 400 تا 450 کیلوگرم بر متر مربع است. علاوه بر سبکی، در برابر آتش مقاوم است و به شکل پازل مانند در هم جفت می شود که استحکام سازه به خصوص در قسمت دیوار را بالا می برد. جمع شدگی در این فرآیند به صفر می رسد و تا 85% آهن کشی های مورد نیاز را نسبت به دیوار چینی های مشابه کاهش می دهد. مزایای این محصول نسبت به نمونه های مشابه موجود در بازار در استحکام و مقاومت فشاری بالا، تنها محصول مقاوم در برابر زلزله و تنش های موجود در ساختمان، سهولت اجرا و تنوع رنگ (این محصول به سفارش مشتری قابل تولید به هر رنگ دلخواه است)، 20 درصد بیشتر عایق رطوبت، صدا و دماست، سازگاری کامل با محیط زیست و کاهش قابل توجه انرژی در فرآیند تولید، سطح متنوع و دارای توانایی لعاب دار بودن است.
همینطور  بلوک های سقفی این مجموعه کاملا ضد زلزله است و با توجه به اهمیت یافتن مباحث زلزله به خصوص در شهر تهران، مقاوم سازی سقف در برابر تنش یکی از موضوعات پر اهمیت است.

 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 192ام بسپار در نیمه شهریور ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا