اخبار

مهدی پورقاضی: اتاق های بازرگانی به دنبال افزایش مبادلات تجاری هستند

خبرنگار بسپار می نویسد، مهدی پورقاضی رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با ابراز خشنودی از عضویت در انجمن کامپاند و مستربچ، گفت: انجمن هرچند کوچک است اما از لحاظ ساختار و هیات مدیره انجمن خوبی است. بیشتر انجمن ها به دنبال مسایل بیرونی بنگاه همچون مالیات و بیمه هستند، اما توجه ویژه به ارتقا اعضا وجه تمایز انجمن کامپاند و مستربچ است.


پورقاضی به فعالیت های اتاق بازرگانی برای حل مشکلات انجمن ها اشاره کرد: در حال تلاش برای حذف معافیت مالیاتی پتروشیمی ها هستیم تا انگیزه عرضه در بازار داخل را برای پتروشیمی ها افزایش دهد. 
همچنین اتاق بازرگانی در حال کمک برای سرعت یافتن بازگرداندن مالیات بر صادرات برای واحد های پایین دستی است. تلاش داریم اظهارنامه های مالیاتی سال 94 بدون بررسی پذیرفته شود. علاوه بر این برخی از بنگاه ها با مساله بررسی پرونده ده ساله تامین اجتماعی مواجه اند، به دنبال آن هستیم که این بررسی به یکسال کاهش یابد.
در ادامه پورقاضی با قرائت گزارش منتشر شده ای توسط اتاق بازرگانی برخی از سیاست های اقتصادی رییس جمهور جدید امریکا را برشمرد: جلوگیری یا ایجاد محدودیت ورود نفت اپک، تغییر نرخ مالیاتی شرکت ها از 35 به 15 درصد، حذف مالیات برای سرمایه گذاران آمریکایی که به امریکا بازگردند. کشیدن دیوار در قسمت جنوبی برای جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی و حل مساله بیکاری، ایجاد دیوار مجازی بین امریکا و چین جهت ممانعت از واردات بی رویه، لغو موافقت نامه تجارت آسیایی آرام و… . 

سپس پورقاضی سوالی را مطرح کرد: اینگونه سیاست ها چقدر مورد استقبال مدیران صنعتی ایران قرار می گیرد؟ در دوران بحران بسیاری به سیاست های ناسیونالیستی اقتصادی رو می آورند و با بستن درها به دنبال حفظ بازار هستند. دیدگاه دیگری نیز به رقابت و ایجاد مزیت رقابتی کیفیتی و قیمتی توجه دارد. هدف اتاق های بازرگانی در جهان و تا حدودی در ایران به دنبال افزایش مبادلات هستند. منتقدین ترامپ اذعان دارند که وی باید توجه کند که با این سیاست ها به تدریج 7 میلیارد بازار را از دست می دهد. شاید مدیران صنعتی ما تا حدودی با مدیران تجاری رقابت خواه تا حدودی تفاوت دیدگاه داشته باشند. البته انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند به رقابت پذیرتر کردن اعضا توجه ویژه دارد و این کنفرانس خود شاهدی بر این مدعاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا