اخبار

مواد مقاوم و با ماندگاری بالای PETG برای چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار شرکت MakerBot تنوع مواد خود را با ارائه پلی‌اتیلن‌ترفتالات‌گلیکول که تحت عنوان PETG شناخته می‌شوند، گسترش داده است. این مواد نخستین مواد تخصصی هستند که توسط این شرکت برای چاپ سه‌بعدی به بازار عرضه شده‌اند و به نحوی طراحی شدند که خواص مواد پیشرفته را به مهندسانی ارائه کنند که تقاضای عملکرد بالاتری از بسپارها را دارند.

 

خواص پیشرفته و انطباق‌پذیری با PETG

مدیر اجرایی شرکت MakerBot، آقای Nadav Goshen می‌گوید: مواد PETG در خط تولید جدیدی از مواد، نخستین ماده تولیدشده است. مشتریان ما درخواست مواد متفاوتی برای استفاده در کاربردهای گوناگون داشتند که استحکام و ماندگاری بالا داشته باشند. ماده PETG امروز یکی از بسپارهای پرکاربرد است. به سبب خواص پیشرفته و قابلیت انطباق‌پذیری آن، ما این ماده به عنوان یک ماده عالی برای استفاده در خط تولید و در تولیدهای کوتاه می‌بینیم.

مهندسین و طراحانی که از اجزای چاپ شده از جنس PETG استفاده می‌کنند، سرعت و چابکی را در کاربردهای صنعتی شامل تولید نمونه اولیه محصول، پایه ثابت نگهدارنده محصول برای مونتاژ یا آزمون محصول و اجزایی برای مصرف‌کننده نهایی، تجربه می‌کنند.
 

چسب‌های لایه‌ای مستحکم طراحی‌شده برای کاهش جمع‌شدگی

این ماده صنعتی دمای انحراف گرمایی تا 70 درجه سانتیگراد دارد و به با لایه‌هایی با چسبندگی قوی طراحی شده است تا جمع‌شدگی را کاهش و تاب برداشتن را در طول چاپ سه بعدی کاهش دهد. ماده PETG نسبت به رطوبت و بسیاری از مواد شیمیایی شامل مواد قلیایی و اسیدی مقاوم است. از این ماده همچنین می‌توان به همراه PVA قابل حل در آب برای اجزای پیچیده استفاده کرد.

ماده PETG خواص استحکام و انعطاف بیشتری نسبت به سایر مواد مانند PLAها و ABSها دارد و در طول چاپ سه بعدی بدون بو است. افزون بر آن، این ماده در نهایت با یک لایه درخشان چاپ شده و درجه شکنندگی خوبی دارد.

این مواد تخصصی برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال خواص پیشرفته هستند. این مواد عملکرد پایه برای چاپ را فراهم می‌کنند و ممکن است به گام‌های بیشتری برای چاپ نیاز داشته باشند. PETG پیش از چاپ، نیازمند چسباندن چسب به صفحه ساخت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا