اخبار

موتور محرکه رشد قالب گیری تزریقی در کشورهای اروپایی چیست؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق مطالعاتی که توسط AMI صورت گرفته است، بسته بندی بزرگترین مصرف کننده ی نهایی در بسیاری از کشورهای اروپایی بوده که تامین نیازهای آن ها توسط قالب گیران تزریقی انجام می شود. مصرف بسته بندی در ایتالیا ۴۷ درصد و در فرانسه ۵۱ درصد مصرف کل محصولات پلاستیکی است.

یافته ها حاکی از آن است که ۳۰۴ شرکت ایتالیایی و ۲۳۹ شرکت فرانسوی در تولید بسته بندی فعال هستند. این شرکت ها از پیش سازهای PET (PET preform) استفاده کرده و بسته بندی های صنعت آب معدنی را تامین می کنند.

اما پس از بسته بندی دومین رتبه ی مصرف پلاستیک در این کشورها به چه صنایعی اختصاص دارد؟ دومین صنعت مصرف کننده ی پلاستیک در ایتالیا قالب گیری تزریقی صندلی و مبلمان است. در کشور فرانسه نیز دومین مصرف کننده پلاستیک به صنعت خودروسازی تعلق دارد. این صنعت در فرانسه ۱۵ درصد مصرف پلاستیک را به خود اختصاص داده در حالی که این درصد در کشور ایتالیا تنها ۶ درصد است.

در ایتالیا ۵۵ درصد کل مصرف پلاستیک ها به پلی پروپیلن و PET تعلق دارد. دلیل این مصرف زیاد به کاربرد این پلاستیک ها در بسته بندی مربوط می شود. در فرانسه نیز ۶۲ درصد پلاستیک های PET و پلی پروپیلن در بخش بسته بندی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا