اخبار

میرقاسم میرزاده، مدیرعامل کارخانه ایران‌پاش و عضو هیات موسس دانشگاه علمی کاربردی ایران‌: هیچ فردایی بدون نوآوری معنا ندارد

بسپار می نویسد، از سال 66 فعالیت شرکت ایران‌پاش آغاز شده و تا به امروز تنوع محصولات این شرکت به گفته مدیرعامل آن به حدود 650 رسیده است. تولیدات این کارخانه همه از پلی اتیلن و شامل انواع مخازن (عمودی و مکعبی،افقی،ته قیفی) از 50 لیتر تا 65000 لیتر، انواع وان پلی اتیلن از 60 تا 30000 لیتر، انواع سطل زباله، صندوق دو جداره، اسکله های شناور، انواع قایق و سه چرخ آبی و انواع کولینگ تاور و محصولات تزئینی، تجهیزات بازی در پارکها، انواع سرسره های آبی، انواع لوازم پرورش ماهی، قفس های پرورش ماهی در آب های آزاد و علائم ترافیکی است. 
این شرکت همچنین عضو انجمن جهانی روتاری مولدینگ است که مرکز آن در نیویورک آمریکاست و همه ساله در گردهمایی را با حضور اعضا برگزار می کند. 
میرقاسم میرزاده، مدیرعامل ایران پاش در گفت و گو با بسپار، بیشتر از فعالیت خود و مجموعه اش می گوید: 
میرزاده: شرکت ما به عنوان بزرگترین تولیدکننده پلی اتیلن های یکپارچه در جهان (مخزن 66 هزار لیتری یکپارچه) در سال 86 در گینس به ثبت رسیده است. جدیدترین محصول ما بزرگترین قایق پلی اتیلن یکپارچه در جهان است که 8 متر طول، 2/5 متر عرض و 1 تن وزن دارد و تا به امروز پرسرعت‌ترین قایق جهان است. محصولات تولیدی ما در حوزه های مختلف از شهرداری، مسکن و … کاربردهای مختلف دارند. فرآیند تولید محصولات روش rotational molding است. حدود 6000 تن در سال تولید داریم. محصولات خود را به کشورهای زیادی از جمله همه‌ی کشورهای همسایه مثل تاجیکستان و ترکمنستان و …، فرانسه و حتی خود چین هم صادر کرده‌ایم که حدودا 33 کشور است. 

بسپار- رسیدن به این آمار اصلا کار ساده ای نیست. به نظر خود شما راهبرد شما در دستیابی به این حجم از فعالیت چه بوده است؟

میرزاده: هرماه صادرات و کالای تولیدی جدید داریم، درواقع هر روزی که محصول جدید نداشته نباشیم یعنی راکد مانده‌ایم و این شعار ایران‌پاش است که: هیچ فردایی بدون نوآوری معنا ندارد. در روزهای اخیر پرده برداری از چند محصول داشته‌ایم که در حضور معاون شیلات ایران آقای دکتر ابولهی انجام شده است که ارائه چند نوع غذادهی اتوماتیک برای پرورش ماهی بوده است. 
ما مواد اولیه مصرفی خود را از بورس کالا تأمین می‌کنیم. استاندارد وزارت بهداشت کاملا رعایت می‌شود به طوری‌ که در تمام 650 نوع محصول از یک نوع مواد اولیه یعنی همان پلی‌اتیلن پتروشیمی استفاده می‌شود در حالیکه می‌توان مواد ضایعاتی هم به آن اضافه کرد که این کار را نمی‌کنیم و از نظر بهداشتی درست نیست. 
البته متاسفانه در برخی از کارخانه های مشابه حتی برای مخازن آب شرب از کربنات کلسیم با درصد بسیار بالا که مضرات پزشکی دارد اما قیمت بسیار پایین، استفاده می شود. یعنی اگر مخزنی 50 کیلو وزن داشته باشد 50% آن را از کلسیم کربنات و غیره استفاده می کنند. بله، از یک طرف به عنوان تولیدکننده جیب خود را پر می‌کنیم ولی از طرف دیگر مسئول حفظ سلامتی مردم هستیم. 


(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|388]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا