اخبار

میزان محبوبیت و کاربری اینترنت در کشور چه قدر است؟ / ایده های خود را جدی بگیرید!

بسپار می نویسد،اگرچه در سال­های تحریم، ارتباط ایران با بسیاری از کشورها محدود و یا حتی قطع شد، اما با این وجود به واسطه­ ی پیشرفت فناوری ­های ارتباطی و اطلاعاتی و از جمله اینترنت، تعامل ایرانیان با سایر کشورها ادامه یافت. 

در حال حاضر 80 میلیون نفر کاربر تلفن همراه در ایران وجود دارد که بیش از 50% آنها از امکانات تلفن­های هوشمند استفاده می ­کنند. به نقل از سخنگوی وزارت فناوری و ارتباطات، با توجه به استفاده ­ی گسترده ­ی جمعیت جوان ایران (20 تا 32 ساله) که حدود 32 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می­ دهند، رشد استفاده از اینترنت در کشور تا اوایل سال 2017 (اسفند 95) به حدود 65% خواهد رسید.

در حال حاضر ایرانیان به خدمات ارتباطی و اینترنتی همچون: Uber، Paypal و آمازون دسترسی ندارند اما محدودیت­های موجود و از سوی دیگر تقاضا، باعث ایجاد و رشد سرویس­های خدماتی و ارتباطی داخلی شده است. بدین ترتیب دیجی کالا به عنوان نسخه­ ی ایرانی آمازون و یا خدمات Snapp و Tap30 مشابه Uber اروپا، در ایران شروع به فعالیت کرده و رشد چشمگیری نیز داشته­ اند.

پس از توافق هسته ­ای صورت گرفته میان غرب و تهران امید می­رود که با برداشته شدن تحریم ­ها، سرمایه ­گذری ­های داخلی و خارجی در زمینه­های مختلف فناوری و اقتصادی و به ویژه ارتقای فناوری ­های ارتباطی و اطلاعاتی صورت گیرد. بدین ترتیب شاهد رشد بیش از پیش سرویس ­های خدماتی در ایران خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا