اخباراخبار ویژه

میلیاردها تومان هزینه پالت و بسته بندی مواد پتروشیمی با چه مجوز قانونی از خریداران اخذ می شود؟/ صنایع تکمیلی به دیوان عدالت اداری شکایت می کنند

بسپار/ ایران پلیمر عصر دیروز در جلسه ای به دعوت کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق تعاون با نمایندگان تشکل های تخصصی در صنایع تبدیلی و تکمیلی پتروشیمی در خصوص عدم وجود مستندات قانونی در اخذ فاکتورهای بسته بندی و پالت مستقل از قیمت مصوب از خریداران مواد پتروشیمی گفت و گوهایی انجام شد.

در این جلسه پس از تبادل نظر مقرر شد این موضوع یک بار دیگر در جلسه تنظیم بازار پتروشیمی مطرح و در صورت عدم پذیرش از سوی پتروشیمی ها به دیوان شکایت برده شود. 

استدلال صاحبان صنایع پایین دستی این بود که در شیوه فعلی قیمت گذاری یعنی منهای 5 درصد فوب خلیج فارس در عدد دلار نیمایی آخرین هفته، قیمت بسته بندی یک بار دیده شده است و فاکتور دوباره هزینه بسته بندی توسط عرضه کنندگان مواد پتروشیمی در بورس کالا مغایر این سازوکار قیمت گذاری و تخلف است.

دکتر متقی، رییس دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی در این جلسه با توجه به جلسه ای با پالت سازان اعلام کرد که این حذف این هزینه می تواند پتروشیمی ها را به سمت فروش فله و جامبوبگ بکشاند که آسیبی جدی برای پالت سازان کشور خواهد بود!

در این جلسه همچنین احتمال تولید پالت توسط خود مجتمع های پتروشیمی هم مطرح شد که نهایتا دکتر متقی اعلام کرد که این دفتر مخالفت صریح خود را در این حوزه اعلام کرده است.

برگزارکننده جلسه یعنی حسین دور معتقد بود به دلیل عدم وجاهت قانونی اخذ این مبالغ، نه تنها دریافت آن باید متوقف شود بلکه کلیه مبالغ اخذ شده از خریداران بورس از سال 92 باید به آنها عودت شود.

وی گفت: هر هفته 36 هزار پالت و هر پالت را برای خریداران مواد پتروشیمی به صورت مستقل 160 هزارتومان فاکتور می کنند که معادل حدود 6 میلیارد تومان است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا