اخباراخبار ویژه

ناصر جنتی بنیانگزار گروه صنعتی و باشگاه فرهنگی ورزشی گیتی پسند درگذشت/ تسلیت گروه رسانه ای بسپار به جامعه صنعتی کشور

بسپار/ ایران پلیمر  روز گذشته  ناصر جنتی مدیرعامل گروه صنعتی گیتی پسند در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان الزهرای اصفهان دار فانی را وداع گفت. گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر این خسران را به جامعه صنعتی و ورزشی کشور تسلیت می گوید و برای وی آرزوی آرامشی ابدی دارد.

ناصر جنتی کارآفرین، دقیقا که بود؟

متولد 1326 در اصفهان بود. در یک خانواده نسبتا  پرجمعیت به دنیا آمد. اصالت خانوادگی او به آباده شیراز برمی گشت.

در آن زمان تحصیل چندان متداول نبود و ناصر هم مانند بیشتر کودکان آن زمان، همزمان با تحصیل مشغول به کار شد.

تا مقطع راهنمایی درس خواند اما بعد از آن با سختی های معیشتی که درآن زمان وجود داشت، به اجبار ترک تحصیل کرد و مشغول به کار شد.

از آنجاییکه قبلا در مغازه برادرش کار می کرد وعلاقه زیادی به کارش داشت در سن حدودا 14 سالگی توانست یک آبگرمکن بسازد.

بعد از چندی به یک مغازه فلزکاری در بازار رفت و شروع کرد به ساخت درب و پنجره، فایل و کشوهای فلزی. با شایستگی هایی که از خود نشان می داد و علاقه ای زیادی که داشت، در سن 17 سالگی ده کارگر تحت نظر او مشغول به کار بودند. انقدر توانمندی آقای جنتی بالا بود که صاحب کارش حاضر شد برای حفظ او که سرپرست کارگاهش بود، معافی بگیرد و او را از رفتن به سربازی منصرف کند.

در سال 1347 و در همان اوایل تاسیس کارخانه ذوب آهن، به همراه دو برادر خود به استخدام کارخانه ذوب آهن درآمدند و سرپرست یکی از کارگاه های ذوب آهن شد و توانست در آن جا تجربه های بسیار زیادی کسب کند.

در سال 1350 از ذوب آهن استعفا داد، و به پیشنهاد یکی از دوستانش به ساخت تابلوهای برق روی آورد و برای شرکت توزیع برق، تابلوهای فشارقوی و فشارضعیف می ساخت. در همان سال، ازدواج کرد و در خلال اینکه تابلوهای برق می ساخت، شروع به کار ساختمان سازی نیز کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی فنی به همراه برادرش، به عنوان تعمیرکار رادیاتور ماشین به جبهه اعزام شد. بعد از جنگ، کارخانه ای تاسیس کرد به نام فولاد سابان و در آنجا فعالیت های خود را ادامه داد. بعد از چندی با درخواست مسئولان وقت و به علت کمبود خمپاره، شروع به تولید خمپاره های 81 میلیمتری کرد. بعد از جنگ نیز کار ماشین سازی می کردند و با اعلام صنایع سنگین، شروع به تولید ماشین های 3متری کردند. سپس به همراه یکی از دوستان خود به نام آقای وعیدی، شرکت گیتی پسند را تاسیس کرد، که به تولید خازن، لوله های سبز و محصولات دیگر ساختمانی پرداخت.

حاصل مطالعات، آزمایشات و تولیدات مجموعه در این سال ها، ایجاد و آغاز به کار سی و هشت واحد تولیدی در صنایع واسطه‌ای و پایین‌دستی، با توجیه فنی و اقتصادی مناسب و راه‌اندازی و تجهیز هفت مرکز تحقیقاتی دیگر شامل انرژی، متالوژی، ساختمان، شیمی، مکانیک، معدن و کشاورزی بود.

گیتی‌پسند سال‌ها قبل با تولید لوله و اتصالات تک لایه آذین لوله و پنج‌لایه نیوپایپ پلیمری، پای در بازار صنعت تاسیسات کشور گذاشت. کمی بعد از آذین‌لوله و نیوپایپ، دیگر برندهای این گروه صنعتی متولد شدند و هرکدام مجموعه ای از محصولات پایه و کاربردی را به بازار مصرف ایرانیان عرضه کردند. کیمیاجاوید، سپهرفوم، FLXT ، نیوفلکس ، SGP ، RSN ، دیناپلیمر، نانوکیم، گیتکو و نیووارم سایر برندهای تجاری گیتی پسند هستند که محصولات آن‌ها در صنایع نفت و پتروشیمی، پلیمر، ساختمان، خودرو و… شناخته شده است و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در خانه و زندگی اغلب مردم ایران حضور دارند یا اینکه ماده اولیه تولید محصولات بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور شده اند.

و … 

ناصر جنتی، بنيانگذاران بزرگترين بخش خصوصي كشور در صنعت تاسيسات ساختماني، سنگ‌بناي آن را با راه‌اندازي مراكز تحقيقاتي پليمر، مكانيك و برق و يكي دو واحد توليدي، ۲۰ سال پيش و با همراهي و همت تعدادي از جوانان مستعد و كوشاي اصفهاني گذاشت. نيت قلبي و انديشه راهبردي آنها، جلوگيري از خروج مواد خام نفتي از كشور، ايجاد اشتغال، توليد محصول ايراني و برجسته كردن نام ايران در پهنه كره خاكي {به ويژه در آسياي مركزي و حوزه خليج فارس} بود.

ناصر جنتی همچنین عضو هیات مدیره و موسس باشگاه فرهنگی ورزشی گیتی پسند بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا