اخبار

نام ۴ محقق پژوهشگاه رنگ در میان ۲درصد دانشمند برتر جهان

بسپار/ایران پلیمر چهار محقق و فناور ایرانی فعال در حوزه فناوری‌ نانو در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

 آخرین گزارش پایگاه Elsevier BV دانشمندان برتر جهان را معرفی کرد که در بین آنها نام چهار محقق ایرانی حوزه نانو فناوری در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.

اسامی این محققان ایرانی که براساس اطلاعات استانداردسازی شده ارجاعات، h-index، hm-index، ارجاعات به مقالات با جایگاه متفاوت نویسندگان و یک شاخص ترکیبی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند، به این شرح است:

دکتر محمد مهدویان احدی، دانشیار پژوهشگاه رنگ، دکترای رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ و رئیس هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های فناور

دکتر بهرام رمضان‌زاده، دانشیار پژوهشگاه رنگ، رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ از دانشگاه امیرکبیر، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه رنگ، نائب رئیس هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های فناور. این دو محقق پیش از این به‌عنوان دانشمندان جوان نیز معرفی شده بودند.

ایمان علی‌بخشی، محقق پسادکتری پژوهشگاه رنگ در رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ

محمد رمضان‌زاده، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر پژوهشگاه رنگ

این چهار محقق متخصص در حوزه سنتز نانوذرات و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی و پوشش‌های مقاوم در برابر تابش نور خورشید هستند و دستاوردهای جالب توجهی در این حوزه داشته‌اند. دکتر بهرام رمضان‌زاده برای دومین باراست که جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، این چهار محقق علاوه بر تحقیقات دانشگاهی، در قالب یک شرکت فناور با همکاری مرکز توسعه نانوکامپوزیت، پلیمر، رنگ و رزین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو موفق به انجام برخی طرح‌های موفق صنعتی در داخل و خارج شدند که از جمله آنها می‌توان به فروش دانش‌ فنی محصول نانویی LDH به یک شرکت ژاپنی، فروش دانش فنی پوشش‌های مقاوم به تابش نور خورشید به یک شرکت داخلی تولیدکننده دیوارپوش‌های ساختمانی و ثبت اختراع بین‌المللی آن در کشور آمریکا و کانادا که در نهایت منجر به صادرات این محصول نانویی به کشور کانادا شد و نیز واگذاری چند دانش فنی دیگر در داخل کشور را در کارنامه خود دارند.

 

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا