اخبار

نانورنگ دانه های چند جزیی نوآورانه مخصوص رنگ و جوهر

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر محققین دانشگاه Alicante روش نوینی را در جهت به دست آوردن نانورنگدانه های چندجزیی طبیعی به دست آورده اند که قادر است خواص مکانیکی، گرمایی و نوری را در چندسازه های تولیدی بهبود دهد. استفاده از این نانورنگ دانه ها کنترل خواصی نظیر میزان رنگ جذب شده را امکان پذیر می سازد. این رنگ دانه قادر است دمای تخریب رنگ را افزایش داده و خواص چندسازه ی نهایی را بهبود بخشد. این رنگدانه استحکام خمشی را افزایش داده، چندسازه را در برابر تخریب UV مقاوم می کند و موجب ایجاد شفافیت و بهبود کیفیت رنگ می شود. 
برای رسیدن به چنین هدفی محققین از نانوذرات رس استفاده نموده اند. این نانوذره کاملا طبیعی بوده و از منابع معدنی به دست می آید. این نانوذره صدمه ای به سلامت انسان نزده و در بسیاری موارد در کاربردهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. 
با توجه به خواص ذکر شده، این نانورنگدانه ها قادرند پایداری مکانیکی، گرمایی و نوری بسیاری از محصولات را بهبود بخشند. از جمله این محصولات می توان به جوهرها، رنگ ها، رنگ های زیستی، رنگ های مخصوص چاپ سه بعدی، الیاف طبیعی یا مصنوعی، سرامیک ها، کاغذها، اسباب بازی ها، کفش ها، بسته بندی مواد غذایی یا لوازم آرایشی را نام برد.
استفاده از این رنگ دانه ها بسیار مقرون به صرفه بوده چراکه به دلیل تولید در دمای اتاق قیمت اندکی را دارا هستند. پایه ی فرمول بندی این نانورنگ دانه بر اساس دو ماده کاملا طبیعی یعنی یک رنگ و نانورس قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا