اخبار

نانوچسب پلیمری، مقاوم در برابر حرارت بالا

بسپار/ایران پلیمر شرکت ویژن ماینر (Vision Miner) نانوچسب پلیمری ویژه‌ای تولید و به بازار عرضه کرده است که برای استفاده در دمای بالا بسیار ایده‌آل است.

برخی از مهمترین عوامل موثر بر چاپ سه‌بعدی باید حتی قبل از شروع چاپ مورد نظر قرار گیرد. مواد نامناسب ذخیره شده، تنظیمات نادرست چاپگر و موارد دیگر می‌توانند پروژه را قبل از اینکه شکل بگیرد، خراب کنند. در این میان، یکی از مهمترین موارد مهم قبل از چاپ، چسبندگی صفحه است. اگر قطعه شما به درستی به تخت چاپگر نچسبیده باشد، درصورت آزاد شدن ممکن است در معرض تاب خوردن یا حتی خراب شدن قرار گیرد که این یکی از رایج‌ترین مشکلات چاپ سه‌بعدی است که کاربران با آن روبرو هستند. هنگامی‌که شما با یک پلیمر با کارایی بالا مانند PEEK، PEI یا PPSU کار می‌کنید، این مسئله حتی ممکن است دشوارتر باشد زیرا این پلیمرها به خوبی به بستر متصل نمی‌شوند.

ویژن ماینر (Vision Miner) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه چاپ در آمریکا، با عرضه نانوچسب پلیمری راه حل جالب توجهی ارائه کرده است. این نانوچسب پلیمری، یکی از اولین چسب‌های تولید شده با رشته‌های فیلامنت FDM است که درجه حرارت بالایی را تحمل کرده و از عملکرد قابل توجهی برخوردار است.

یکی از راه‌های معمول برای حل مشکل عدم چسبیدن قطعات به سطح، استفاده از چسب است، با این وجود بسیاری از آن‌ها با پلیمرهای با کارایی بالا کار نمی‌کنند و حتی استفاده از برخی پلیمرها دشوار و زمان‌بر است. برای حل این مسئله، ویژن ماینر محصولی ارائه کرده است که به‌طور خاص برای PEEK، ULTEM و PPSU طراحی شده‌است.

پس از ۹ ماه تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۸، آن‌ها فرمولاسیونی به‌دست آورند که کارایی بالا داشت. این نانوچسب پلیمری در واقع تقریباً برای هر ماده‌ای که آزمایش کرده‌اند، از جمله PLA ، ABS ، ASA و نایلون کار می‌کند. ظاهرا این چسب تنها روی دو ماده PP و POM کار نمی‌کند که البته این دو ماده به‌دلیل عدم چسبیدن به هر چیزی مشهور هستند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این چسب آن است که روی بسیاری از سطوح مانند شیشه، کربن، رزین‌ها و موارد دیگر قابل استفاده است. به گفته ویژن ماینر، این نانوچسب پلیمری تقریباً با هر چاپگر دارای بستر گرم کار می‌کند. تمیز کردن و استفاده مجدد از آن نیز آسان است.

این چسب از ترکیبات آلی ایمن و غیرسمی ساخته شده‌ است و از آنجایی که به دمای بالا حساس نیست مزایای زیادی برای مشتریان خود دارد. گفته می‌شود این نانوچسب پلیمری در سراسر جهان از جمله در کانادا، بریتانیا، اروپا، آسیا و استرالیا در دسترس است.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا