اخبار

خط تولید قطعات مجموعه دیالیز (PVC) در کشور افتتاح شد

بسپار/ایران پلیمر نخستین خط تولید قطعات مجموعه دیالیز با پلیمر PVC با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت افتتاح و راه‌اندازی شد.

 هدف از افتتاح و راه اندازی این خط تولید قطعات مجموعه دیالیز افزایش ظرفیت خط تولید محفظه‌های بی کربنات سدیم و تولید کارتریج Sodry خاص دستگاه‌های دیالیز EDEMSA ‌و JMS عنوان شده است.

تولید محصولات و وسایل پزشکی یکبار مصرف در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در اتاق تمیز صورت می گیرد که آماده سازی آن نیازمند رعایت استانداردهای سخت با هزینه های بالا است که اکنون این شرکت دارای بزرگترین اتاق تمیز تولید محصولات پزشکی است.

یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر و نیز سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت، تامین داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیتی برتر و با هدف تسهیل در دسترسی مردم و بیماران به داروها و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در سراسر کشور است.

شرکت تجهیزات پزشکی هلال به عنوان شرکت مادر در زمینه تولید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در کشور با استفاده از دانش فنی روز، ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیک و بکارگیری مواد اولیه مرغوب محسوب می شود.

بیماران کلیوی از جمله افرادی هستند که در دوران بیماری خود ممکن است به عمل دیالیز نیاز پیدا کنند از این رو یکی از مهم ترین برنامه های شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، تداوم تولید فیلترهای دیالیز به منظور کمک به درمان بیماران کلیوی و دیالیزی است.

براساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، خطوط تولید انواع فیلترهای دیالیز شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار و سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فیلتر را دارد که امیدواریم با تداوم و توسعه فعالیت خود در این زمینه، نیاز بیماران کلیوی به این محصول حیاتی رفع شود.

شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در حال حاضر انواع فیلترهای دیالیز، انواع سرنگ، سرنگ انسولین، سرسوزن دندانپزشکی، ست دیالیز، سوزن فیستولای وریدی و شریانی، مجموعه تالاسمی، آنژیوکت، سوبگ، بی بگ، محلول دیالیز، محلول ضدعفونی کننده دست، ماسک سه لایه و فلاکن را در دست تولید دارد.

این شرکت صافی دیالیز را در دو نوع (Low Flux) و (High Flux) و همچنین کیسه پودر بی‌کربنات سدیم، مجموعه و سوزن همودیالیز، محلول دیالیز، کیسه کارتریج بی‌کربنات سدیم را به منظور کمک به درمان بیماران کلیوی و دیالیزی در سبد تولید محصولات راهبردی و یک بار مصرف پزشکی خود دارد.

همودیالیز شایعترین روش درمان جایگزین کلیه در بیماران کلیوی است؛ در این روش خونی که از یک مسیر عروقی ثابت یا موقتی به دست می آید، با سرعت ۳۰۰ میلی لیتر در دقیقه یا بیشتر به درون مویرگ هایی که از غشاهای نیمه مصنوعی ساخته شده اند، پمپ می شود. در سمت مقابل، مایع دیالیز که حاوی کلراید سدیم، بی‌کربنات و غلظت های مختلفی از پتاسیم است، حرکت می کند.

انتشار از طریق غشاء این امکان را فراهم می آورد که مواد دارای وزن مولکولی کم مانند اوره بر اساس شیب غلظت از سمت خون به سمت مایع دیالیز حرکت کند، به همین ترتیب بی‌کربنات به سمت پلاسما انتشار می یابد و خارج کردن آب اضافی به کمک اولترافیلتراسیون صورت می گیرد که این امر به فشار هیدرواستاتیک دو غشاء بستگی دارد، به طور متوسط هر بیمار به چهار ساعت دیالیز به صورت سه بار در هفته نیاز دارد تا به حد کلیرانس کراتینین بیش از ۱۴۰ لیتر در هفته برسد.

 

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا