اخبار

نخستین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در مسکو برپا می‌شود

بسپار به نقل از فارس می نویسد، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۵ برای ارائه توانمندی‌ شرکت‌های ایرانی برپا می‌شود.


علی‌اکبر میرچگینی در جمع خبرنگاران از برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسکو خبر داد و گفت:‌ با وجود آنکه مقامات ارشد دو کشور بارها برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین ایران و روسیه تأکید کرده‌اند، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید محصولات ایران به طور اختصاصی در روسیه تاکنون معرفی نشده بود.

وی افزود: تاکنون در حد یک پاویون در داخل نمایشگاه‌های دیگر آن هم در شهر آستاراخان روسیه نمایشگاه داشته‌ایم، اما بنا است تا از 22 تا 24 اردیبهشت سال 95 نمایشگاه اختصاصی برای مشارکت شرکت‌های برتر ایرانی در حوزه‌های مختلف برپا شود.

میرچگینی با تأکید براینکه برای افزایش سطح مبادلات با روسیه باید توانمندی‌های خود را بیشتر معرفی کنیم، تصریح کرد: اکنون تعرفه واردات کالاهای ایرانی به روسیه 18 تا 20 درصد است که در برخی موارد این تعرفه به 35 درصد هم می‌رسد که صادرات را به این کشور تا حدی از مقرون‌ به صرفه بودن خارج می‌کند، در حالی که با دنبال کردن سازمان توسعه تجارت به اتحادیه اوراسیا که پنج کشور بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه را شامل می‌شود، تعرفه وجود ندارد و به راحتی می‌توان به این پنج کشور به طور یکجا کالا صادر کرد، به شرط آنکه بتوانیم وارد اتحادیه اوراسیا شویم و اکنون سازمان توسعه تجارت این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی به یکی از بخش‌های نمایشگاه با عنوان گردشگری اشاره کرد و گفت:‌ تا پیش از این اکثر روس‌‌ها ترکیه و مصر را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کردند، اما با ایجاد تنش در روابط این کشورها ایران می‌تواند از این ظرفیت برای جذب گردشگر روس استفاده کند و در نمایشگاه اختصاصی نیز بخشی را به این امر اختصاص داده‌ایم.

مدیر برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسکو روسیه تصریح کرد: این نمایشگاه قرار است تا در 2500 متر فضای مفید در محل اکسپو سنتر مسکو برپا شود که حداقل 100 شرکت ایرانی می‌توانند در حوزه‌های مواد غذایی، نفت و گاز پتروشیمی، گردشگری، محصولات کشاورزی و حتی صنعت خودرو، تجهیزات پزشکی شرکت کنند.

وی به رقم واردات روس‌ها اشاره کرد و گفت: روسیه سالانه 36 میلیارد دلار واردات محصولات الکتریکی و الکترونیکی، 14.5 میلیارد دلار محصولات دارویی، 11.5 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی،  4.7 میلیارد دلار محصولات کشاروزی وارد کشور خود می‌کند که ما سهم‌مان در این میان بسیار اندک است.

میرچگینی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کوتاه‌مدت سقف صادرات ایران به روسیه به 2 میلیارد دلار برسد.

 نخستین نمایشگاه اختصاصی  ایران از 11 تا 13 می 2016در شهر مسکو روسیه برپا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا