اخبار

نخستین کارخانه بازیافت یکپارچه توسط Saperatec احداث می‌شود

بسپار/ایران پلیمر شرکت Saperatec پروژه‌ای را برای احداث و عملیاتی کردن نخستین کارخانه یکپارچه بازیافت در دنیا آغاز کرده است؛ کارخانه‌ای برای فرآوری بسته‌بندی‌های منعطف کامپوزیت‌ها به عنوان رویکردی یکپارچه ارائه شده توسط یک مجموعه. ضایعات منعطف و چندلایه که ضایعات صنعت بسته‌بندی هستند و شامل موادی مانند PET/AI/PE، PET/AI، AI/PE و PE/AI/PE هستند، در این کارخانه بازیافت می‌شوند. 
برنامه‌ریزی بر روی کل زنجیره ارزش انجام شده است: از دریافت ضایعات و بازیافت تا توزیع مواد بازیافت شده. نخستین کارخانه ظرفیتی معادل 17 هزار تن ورودی فیلم‌های بسته‌بندی کامپوزیت و خروجی 16000 تن مواد اولیه باکیفیت دست دوم خواهد داشت. خروجی شامل تقریبا 10 هزار تن گرانول LDPE بازیافتی، 3 هزار و 400 تن AI/Briquettes و 2 هزار و 600 تن PET بازیافتی خواهد بود. 
تاسیس این کارخانه بازیافت گامی مهم در راستای مصرف ضایعات، کاهش سوزاندن ضایعات و تولید CO2 است. آغاز به کار این کارخانه برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده است و بیش از 40 عنوان شغلی جدید، پایدار و با تخصص بالا ایجاد می‌شود. کارخانه‌های بعدی در بازه‌های زمانی تقریبا 18 تا 24 ماهه تاسیس خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا