اخبار

شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور/ بازدید از فراشیمی ایلام و پویانخ

بسپار/ ایران پلیمر معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام اعلام کرد، «عزیز الله قربانی»  در شهرک صنعتی ایلام، اظهار کرد: هم اکنون  ۷۰۰۰ شرکت‌ دانش بنیان در سراسر کشور وجود دارد و  ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده است که از این تعداد  حدود ۶٠٠ شرکت با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دانش بنیان شده است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»  تلاش می‌شود شرکت‌های دانش بنیان به صنعتگران متصل تا بتوانند از دانش این شرکت‌ها استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد:  همچنین طی مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و در راستای حمایت از این واحدها، واگذاری زمین با ۱٠ درصد تخفیف به شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

قربانی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان همچنین می‌توانند با تخفیف ۸٠ درصدی در کلینیک‌های کسب کار مستقر و با صنعتگران تعامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم فعالسازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که زیر ظرفیت کار می‌کنند در دستور کار قرار داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد:  احیای این واحدها توسط معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی با هدف بررسی مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال انجام که امیدواریم در برهه کنونی که ایران با تحریم ظالمانه کشورهای غربی همراه است علاوه بر ایجاد امیدآفرینی تولیدات نیز افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در روز اول این سفر از دو واحد تولیدی شرکت پویا نخ و واحدهای فراشیمی واقع در شهرک صنعتی استان ایلام و ساختمان کسب و کار ایلام در این شهرک بازید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این حوزه قرار گرفت.

شرکت فراشیمی ایلام تولید کننده انواع مستربچ ها و کامپاند های بهداشتی در تمام پایه پلیمر های مجاز با بیش از ۳۰۰ رنگ مختلف این شرکت انواع مستربچ و کامپاند را جهت مصارف تولید محصولات پلاستیکی،لوله های PVC ،قطعات خودرو،نخ های پلیمیری نساجی،فیلم و ورق ،کابل های مخابراتی و برقی تولید نماید.

همچنین شرکت پویا نخ ایلام به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید نخ پلی استر (نیمه کشیده و کشیده شده) در شهرک صنعتی ایلام به صورت سه نوبته در حال فعالیت است. این شرکت از سال ۱۳۸۸ پروانه بهره برداری دریافت کرده و سالانه ۲۶ هزار تن نخ پلی استر نیمه کشیده و کشیده شده تولید می کند.

شرکت پویا نخ ایلام با داشتن ۲۰۰ کارگر به صورت مستقیم سهم مهمی در اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده استان ایلام ایفا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا