اخبار

نرخ 5/ 8 تا 9 سنت برای خوراک پتروشیمی‌ها

بسپار می نویسد، وزیر نفت نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی را با قیمت‌های کنونی 5/ 8 تا ٩ سنت برای هر مترمکعب اعلام کرد و گفت: فرمول جدید برای سرمایه‌گذاران آتی در این صنعت پیام خوبی دارد. 


به گزارش ایرنا بیژن زنگنه درباره ابهام موجود درباره نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی افزود: با مشخص شدن این فرمول، سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال آسوده اقدام به سرمایه‌گذاری در این صنعت کنند. 

وی با بیان اینکه این فرمول تلفیقی از قیمت داخلی و مجموعه‌ای از هاب‌های (بازارهای) عرضه‌کننده گاز در اروپا و آمریکاست، اضافه کرد: این فرمول قیمت از ابتدای سال ١٣٩٥ اجرا و تا ابتدای سال ١٤٠٥ معتبر است. به گفته وزیر نفت، با این فرمول، قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی در هیچ شرایطی از ٩٠ درصد هاب‌های رقیب فراتر نخواهد رفت. زنگنه با بیان اینکه این فرمول پس از پذیرفتن از سوی دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی پتروشیمی ابلاغ شده است، ادامه داد: امیدواریم فعالانی که در بورس سهام دارند با این فرمول وضع بهتری پیدا کنند؛ ما هم دلمان می‌خواهد صنعت پتروشیمی توسعه یابد ضمن اینکه برای سرمایه‌گذاران آتی در بلندمدت هم پیام خوبی دارد. براساس این گزارش، زنگنه شنبه این هفته پس از تایید فرمول پیشنهادی وزارت نفت از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی را ابلاغ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا