اخبار

نرم‌کننده‌ی غیر فتالاتی جایگزین DEHP در کاربردهای پزشکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مرکز تحقیقات خون Wisconsin و شرکت Eastman Chemical اخیرا نتایج تحقیقات خود در مورد به کارگیری یک نرم‌کننده‌ی جدید در کیسه‌های خونی را اعلام کرده‌اند. سال‌های بسیاری است که نرم‌کننده‌ی di-2-ethylhexyl phthalate یا DEHP در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درحالی است که تمایلات بسیاری در جهت حذف این نرم‌کننده‌ی فتالاتی وجود دارد. تلاش‌های مرکز تحقیقات خون Wisconsin و شرکت Eastman Chemical نشان داده است که نرم‌کننده‌ی غیر فتالاتی Eastman 168™ SG که گونه‌ای حساس از DEHT می‌باشد، جایگزین مناسبی برای نرم‌کننده‌های مصرفی در کاربردهای پزشکی محسوب می‌شود.

نرم‌کننده‌ی غیر فتالاتی Eastman 168™ SG دچار هیچگونه مهاجرت به سطح نشده و غیر سمی می‌باشد. این نرم کننده در واقع بهبود یافته‌ی Eastman 168 می‌باشد. از جمله کاربردهای این نرم‌کننده می‌توان به استفاده از آن‌ها در محصولات در تماس با مواد غذایی، کاربردهای پزشکی و اسباب بازی‌ها و مراقبت‌های مربوط به کودک نام برد.

استفاده از این نرم کننده به خصوص در کیسه‌های خونی که یکی از پرچالش‌ترین کاربردها در حوزه‌ی پزشکی و بخش مربوط به سلامت انسان می‌باشند اهمیت بسیار زیادی دارد. نتایج تحقیقات انجام شده در مراکز خونی و آزمایشگاه شرکت Eastman مناسب بودن استفاده از این نرم‌کننده در این کیسه‌های خونی را به اثبات می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا