اخبار

نرم­ کننده­ های پایه طبیعی برای استفاده در PVC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Vertellus پایدار کننده ­های جدیدی با نام Citroflex® bio-based عرضه کرده است. این پایدارکننده ­ها با پلیمرهای آبدوست و چربی­ دوست سازگار هستند. این افزودنی­ ها سبب می ­شوند تا فرمول نویس قادر به ایجاد خواصی در محصول نهایی خود شود که تنها با استفاده از نرم­ کننده قادر به ایجاد آن نیست.


این افزودنی ­ها دارای خواص زیر می ­باشند:

·                     سازگار با گستره وسیعی از بسپارها و آمیزه­ های بسپاری آبدوست و چربی دوست

·                     با نرم کننده­ های غیر سیتراتی سازگار هستند

·                     برای استفاده در گونه پزشکی PVC مناسب هستند

·                     جایگزین مناسبی برای di-2-ethylhexyl adipate (DEHA) هستند و برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به تماس با مواد غذایی دارند مناسب می­ باشند

·         گونه­ های Citroflex A-4، A-6 و B-6 برای استفاده در PVC گرید پزشکی جایگزین مناسبی برای DEHA و 2-ethylhexyl phthalate (DEHP) هستند.


دکتر Ashok Adur مدیر توسعه تجاری شرکت Vertellus می­گوید: صنعت پلاستیک در زمینه بهتر شدن از نظر ایمنی و تجدید پذیری با فشارهای فزاینده­ای مواجه است. ما با کمک این محصولات جدید خود محدوده­ای از ویژگیهای جدید از جمله کاهش استفاده از مواد خام و امکان استفاده از مواد متفاوت برای تولید محصول برای ایجاد تمایز نسبت به رقبا را در تولیدات خود می­توانیم لحاظ کنیم.

از دیگر محصولات جدید این شرکت کوپلیمرهای ZeMac® است که موجب بهبود خواص فرآیندی و آمیزه ­سازی مواد بازایافتی می­شود. برای مثال ZeMac® E60-P  که بصورت پودر است و ZeMac® Extend P62  که بصورت مستربچ است با پلی­ آمید و PET بازیافتی سازگار بوده و موجب کاهش هزینه و افزایش راندمان تولید این محصولات می­شوند. مستربچ ZeMac® Extend L65 نیز موجب افزایش ویسکوزیته در PA بازیافتی می­شود تا این ماده برای استفاده در کاربردهای تزریقی و قالبگیری دمشی و اکستروژن فیلم و ورق مناسب گردد.

سایر کاربردهای ZeMac عبارتند از کنترل دما و مصرف انرژی. پودر ZeMac® E400 و گونه­ های پایه آبی eMac® Solution S407015 و S403520 برای کپسوله کردن مورد استفاده قرار می­گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا