اخبار

نسل جدید راهکارهای چاپ سه‌بعدی در همایش AMUG 2019

بسپار/ایران پلیمر شرکت Arkema مواد پیشرفته خود را برای چاپ سه بعدی در همایش AMUG 2019 در شیکاگو (۳۱ مارس تا ۴ آوریل) معرفی می‌کند. متخصصین در کارگاه‌های فنی کاربردهای جدید صنعتی این مواد را توضیح می‌دهند. این شرکت در نظر دارد تا انقلاب بعدی را برای گشودن فرصت‌های صنعتی جدید با ارائه راهکارهای نوین به مصرف‌کننده نهایی ایجاد کند و به این منظور دو کارگاه تخصصی با عناوین «شرکت‌های برتر در حوزه مواد که نوآوری در بازار چاپ سه بعدی را هدایت می‌کنند» و «راهکارهای خاص مواد برای کاربردهای حمل و نقل، ورزش و دندان‌پزشکی» در این همایش برگزار می‌کند. 
پودرهای ترکیبی ارائه شده در نمایشگاه از جانب شرکت Arkema شامل Rilsan® و Kepstan ® می‌شود. Rilsan® پودر پلی‌آمید 11 است که تنها ماده با عملکرد بالا مبتنی بر مواد زیستی است و نسبت به سایر پودرهای پلی‌آمید بهترین خواص مکانیکی را دارند. Kepstan® نیز به عنوان پرکاربردترین ماده در ساخت قطعات مورد استفاده قرار گرفته است و خواص مکانیکی بسیار خوبی دارد، در دماهای بسیار بالا مقاومت عالی نشان می‌دهد و خواص دیگری از جمله خلوص، مقاومت در برابر اشعه گاما و مقاومت شیمیایی دارد. Kepstan® PEKK به سرعت به بسپاری با عملکرد عالی در سیستم‌های اکستروژن چاپی تبدیل شده است.  
در این همایش بخش Sartomer این شرکت هشت محصول جدید را از خط تولید N3xtDimension® برای تولید رزین‌های مایع مهندسی‌شده با پخت اشعه فرابنفش معرفی می‌کند. محصولات جدید شامل N3D-l200 با مقاومت ضربه، N3D-F2110 منعطف، N3D-P2120 برای شبیه‌سازی باکیفیت و N3D-C1700 برای کاربردهای قالب‌ریزی و سایر رزین‌هایی که خواص پیشرفته دارند. همه این مواد، فارغ از طراحی، خواص قابل سفارشی‌سازی دارند و با فناوری‌های چاپ کاملا سازگارند.
نخستین الیاف الاستومری گرماسخت محصول دیگر شرکت Arkema است که تحت عنوان 3DFlec™ TPE عرضه شده است. این الاستومر سبک به ویژه در بازار لوازم ورزشی به واسطه خاصیت بازگشت انرژی فوق‌العاده‌ای که دارد شناخته شده است. قطعات چاپ شده (چاپ سه بعدی) از چسبندگی لایه به لایه بسیار عالی برخوردارند که حاصل قطعاتی بسیار مستحکم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا