اخبار

نشست خبری نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد

نشست خبری نمایشگاه ایران پلاست 2012 صبح امروز ( سه شنبه) با حضور خبرنگارانی از رسانه های تخصصی صنعت و اقتصاد و همچنین رسانه عمومی در شرکت ملی پتروشیمی ایران برگزار شد.
کیانی (سرپرست نمایشگاه) و علی شالباف (مدیر اجرایی نمایشگاه) ضمن تشریح فرآیند اجرایی برگزاری و بر شمردن ویژگی ها و سیاست های راهبردی ایران پلاست 2012 به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ گفتند.
در ابتدا مدیر اجرایی نمایشگاه با معرفی ایران پلاست به عنوان بزرگترین رویداد تجاری صنعت پلاستیک ایران و دومین رویداد تجاری بزرگ صنعت پتروشیمی ( پس از نمایشگاه صنایع گاز، نفت و پتروشیمی) ابراز امیدواری کرد ایران پلاست هشتم بتواند بستر مناسبی جهت افزایش همکاری های تجاری و تبادل اطلاعات و تقویت شبکه ارتباطات بازیگران صنعت پلاستیک و حوزه های وابسته فراهم آورد.

علی شالباف بااشاره به ثبت بیش از 30 هزار متر مربع تقاضا در مرحله اول ثبت نام ایران پلاست گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت های ناشی از تغییر تاریخ نمایشگاه امکان پاسخگویی به تمام تقاضاها در این دوره از نمایشگاه ایجاد نشد و ایران پلاست در 17 هزار متر مربع از فضای سرپوشیده و 3 هزار متر مربع از فضای باز مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پاسخگوی تقاضای غرفه گذاران بوده است. وی افزود این فضا در قالب 11 سالن از سالنهای شرقی نمایشگاه به ایران پلاست تخصیص داده شد و سالنها به تفکیک گروه های پنجگانه نمایشگاه (ماشین آلات وتجهیزات پلیمری،محصولات ساخته و نیمه ساخته، مواد اولیه،کامپوزیت های پلیمری و خدمات فنی و مهندسی) در اختیار مشارکت کنندگان قرار گرفت. به گفته علی شالباف بیشترین سهم از فضای نمایشگاه ایران پلاست به گروه محصولات ساخته و نیم ساخته تعلق دارد و پس از این گروه، ماشین سازان بیشترین فضا را در بین گروه های پنجگانه به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مدیر اجرایی نمایشگاه بیش از 400 شرکت داخلی و 100 شرکت خارجی از 20 کشور جهان ( شامل ایتالیا، انگلستان،اتریش،استرالیا، عربستان،عراق، امارات ،ترکیه ،چین،تایلند، تایوان،فرانسه و… ) در ایران پلاست حضور دارند. شالباف در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد افزایش یا کاهش میزان مشارکت شرکتهای خارجی در هشتمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: حضور شرکتهای خارجی نسبت به دوره قبل با کاهش مواجه بوده ،اما تلاش شده است تا مشکلات و موانعی که ایجاد شده بود؛ برطرف شود و شاهد حضور گسترده نمایندگان شرکتهای بین المللی و منطقه ای معتبر صنعت پلاستیک در نمایشگاه باشیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه از برگزاری نشست ها و همایش تخصصی صنعت پلاستیک در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست خبر داد که از آن جمله می توان به همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی، همایش فناوری و همایش نوآوری و ارتباطات در زنجیره ارزش صنعت پلاستیک اشاره کرد.

در این نشست، سید روح اله وحید کیانی، سرپرست نمایشگاه، نیز درخصوص نوع فعالیت های شورای سیاست گزاری توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه درهمه کشورهای دنیا، نمایشگاه های بین المللی دارای امتیازات و خدمات و مزیت های زیادی برای شرکت کنندگان هستند و این امر به دلیل وجود دبیرخانه ای دائمی برای اجرای هر چه بهتر نمایشگاه ها است،عنوان کرد: نمایشگاه های بین المللی ایران پلاست نیز باید دبیرخانه دائمی داشته باشد و بر این اساس شرکت صنایع پتروشیمی تصمیم گرفت ، بر اساس پژوهش تطبیقی و تحلیلی صورت گرفته در مورد نمایشگاه های معتبر بین المللی صنعت پلاستیک در سراسر جهان، اقدام به تشکیل شورای سیاستگزاری نمایشگاه ایران پلاست نماید تا نمایندگان حلقه های گوناگون زنجیره ارزش صنعت پلاستیک از طریق این شورا با نمایشگاه ارتباطی مستمر داشته باشند.

کیانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نوع فعالیت و وظایف دبیرخانه دائمی نمایشگاه گفت:منظور از وجود دبیرخانه دائمی، حضور ستاد اجرایی دائمی نیست. بلکه دبیرخانه باید محملی جهت استفاده از تجربیات کسب شده در دوره های قبلی باشد.

به گفته سرپرست نمایشگاه ایران پلاست، در مرحله نخست واگذاری غرفه ها، نزدیک به 10 هزارمتر تقاضا از سوی شرکت های خارجی به ثبت رسیده و حضور کمتر شرکت های خارجی نه به دلیل شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور، بلکه بر اثر مشکلات اجرایی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست صورت گرفت.

وی از جمله این مشکلات را تغییر تاریخ نمایشگاه و اعلام برگزاری آن تنها در فاصله سه ماهه تا تاریخ نمایشگاه، همزمانی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با نمایشگاه دام و طیور و از همه مهمتر واگذاری غرفه های شرقی که به نسبت غرفه های غربی از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند، دانست که باعث شد شرکت های خارجی زیادی نتوانند در ایران پلاست هشتم شرکت کنند.

وی هم چنین عنوان کرد که شورای سیاست گزاری نظام نامه ای را برای برگزاری نمایشگاه تدوین کرده است تا ارتباط ایران پلاست با ذی نفعان این صنعت و تولیدکنندگان روشن شده پروسه های اجرایی و عملیاتی نمایشگاه شفاف شود.

کیانی یادآور شد در راستای حفظ و تحکیم رابطه بدنه صنعت پلاستیک و نمایشگاه ایران پلاست، سایت نمایشگاه پس از پایان ایران پلاست تا برگزاری دوره بعد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا