اخباراخبار ویژه

نمابسپار/ از مجموعه تاریخ شفاهی صنعت پلیمر و پوشش/ گفت و گو با آرسن آودیان: از پیدایش صنعت ماشین سازی تزریق پلاستیک در کشور چه قدر می دانیم؟

بسپار/ ایران پلیمر نام آرسن آودیان در صنعت پلاستیک با نام ماشین سازی ارس و بعدتر هایتین ارس گره خورده است. کارآفرینی خودساخته که در صنعت ماشین سازی و ساخت ماشین های قالب گیری تزریقی پلاستیک پیشکسوت بوده و کار را پیش از نوجوانی آغاز کرده است. او با تغییر استراتژی در مسیر حرفه ای فعالیت خود، امروز در کنار تولید، یکی از بزرگترین عرضه کنندگان ماشین آلات تزریق پلاستیک به لحاظ تیراژ، از بزرگترین سازنده این ماشین ها در دنیا به کشور است.

جالب است بدانید وی همزمان با دوران دنیاگیری کووید۱۹ با سرمایه گذاری سنگینی، قدیمی ترین و بزرگترین کارخانه الکل سازی کشور را به چرخه تولید بازگرداند. تولید این کارخانه که در سال 1313 در منطقه عسلک بومهن تاسیس شده بود، قبل از این سرمایه گذاری به مدت دو دهه متوقف بود.

او بی شک یکی از نقش آفرینان صنعت ماشین سازی صنایع پلیمر در ایران است که در مجموعه تاریخ شفاهی علوم و صنایع پلیمر و پوشش در گروه رسانه ای بسپار با وی گفت و گو کردیم.

فیلم کامل را در کانال یوتیوب “نمابسپار” در همین لینک ببینید و بشنوید.

 

🔸 از پیدایش صنعت ماشین سازی تزریق پلاستیک در ایران چه قدر می دانیم؟
🔸 کدام نام ها در ایجاد این صنعت نقش داشتند؟
🔸 رقابت در بازارهای هدف صادراتی محصولات پلیمری چه قدر مرهون فناوری ماشین آلات تولید است؟
🔸 مسیر موفقیت را چگونه باید طی کرد؟

تاربخ شفاهی علوم و صنایع پلیمر و پوشش اولین تلاش ها برای ایجاد دانش و صنعت مرتبط با این حوزه ها را از زبان خالقان آن نقل می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا