اخباراخبار ویژه

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در میان استقبال پرشور برگزار شد

بسپار/ایران پلیمر‌ نمایشگاه پژوهش‌های دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات امروز (شنبه) در تالار ایده‌های این دانشگاه و با حضور دکتر طرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جهانمردی رییس دانشکده و جمعی از اساتید با استقبال قابل توجه دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای این نمایشگاه دانشجویان و صنعتگران مدعو به گفت و گو و مباحثه در رابطه با پروژه‌های صنعتی و ارتباطات بین دانشگاه و صنعت پرداختند. همچنین با حضور دکتر طهرانچی، توضیحات کوتاهی در رابطه با تک تک پروژه‌های انجام شده یا در دست انجام این دانشکده توسط دکتر بازگیر ارائه شد. در انتهای این نمایشگاه هم یک دوره آموزشی توسط شرکت آریانام و دکتر سهیل زنوزی در زمینه آزمون‌های رایج در شناسایی و بررسی خواص پلیمرها برگذار شد.
دکتر جهانمردی رییس دانشکده مهندسی شیمی و نفت در گفت و گویی با خبرنگار بسپار پیرامون برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف ما از این نمایشگاه برقراری ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت بود. ما نمی‌توانیم در دانشگاه باشیم، پروژه‌هایی که خودمان انجام می‌دهیم را برای خودمان ارائه دهیم و انتظار داشته باشیم ارتباط با صنعت برقرار شود. متاسفانه وضعیت ارتباطات ما با صنعت خوب نیست به طور کلی در دانشگاه‌ها و خصوصا در دانشگاه آزاد. چون این دوره اولین نمایشگاه بود و قرار بود نمایشگاه کوچکی باشد با توجه به شرایط این روزها، ما تصمیم گرفتیم مدت آن کوتاه (۲ ساعت) و تعداد شرکت‌هایی که دعوت شده‌اند، کم باشد. از همین جهت حدود ۱۵ شرکت در زمینه‌های مختلف دعوت شدند تا در نمایشگاه شرکت کنند و خدا را شکر استقبال خوبی هم از این رویداد توسط دانشجویان شکل گرفت. بیشتر هم دنبال این بودیم که  دانشجویان علاقه مند به کار صنعتی حضور پیدا کنند.

قصد ما این است که این نمایشگاه ۲ بار در سال برگزار شود و دوره بعدی آن احتمالا در مهر یا آبان سال آینده (۱۴۰۱) خواهد بود. انشالله با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر، شرکت‌های صنعتی بیشتر و دوره‌های آموزشی متعددتر. از همکارانم بسیار ممنونم که با این شرایط در  برگزاری این دوره به این شکل خوب به ما کمک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا