اخبار

در حاشیه نمایشگاه چاپ و بسته بندی/ نمایشگاه پروانه های درخت سپیدار

بسپار / ایران پلیمر نمایشگاه چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته ۱۳ تا ۱۶ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
چند نمایشگاه تخصصی اخیر در کشور علیرغم اما و اگر ها و باید و شاید های متاثر از ویروس کوید ۱۹ برگزار شده است.

مریم اسماعیلی می نویسد: شاید برای برگزار کننده چالش اصلی هماهنگی و  متقاعد کردن اشخاص حقوقی برای شرکت در این نمایشگاه بوده و پس از آن حین برگزاری با تدوین برخی شعارها و دستور العمل های نه چندان الزام آور دغدغه ی دیگری متوجه آنها نبوده است.
حتی به دلیل عدم اطلاع رسانی به هنگام، برخی از بازدید کنندگان شهرستانی برای دریافت مجوز تردد برای رسیدن به پایتخت دچار مشکل شدند و خیلی ها هم از این قافله جا ماندند.
در نمایشگاه چاپ و بسته بندی بعضا با اینکه هزینه ماسک و الکل دریافت می شد اما از در اختیار قرار دادن آن به بازدید کنندگان سر باز می زدند و اگر کسی خودش مطالبه نمی کرد در اختیارش قرار نمی دادند.

به هر روی نمایشگاه ها یکی پس از دیگری در حال برگزاری ست اما آنچه حائز اهمیت است این است که شرکت هایی که در سال های قبل در سایه ی بزرگان و در حاشیه قرار می گرفتند و دیده نمی شدند در این نمایشگاه های کرونایی و در غیاب بزرگان خوش درخشیدند.

این بار بازدیدکنندگان هم به دنبال منابع تامین متفاوت و متنوع بودند.
فارغ از ذهنیت و نگاه شرطی که همیشه در اینگونه رویدادها نسبت به برخی نام ها و برند های بزرگی که جایگاه خاصی دارند معطوف می شود
و ناخودآگاه بخشی از غرفه دارها که البته قابلیت های در خوری هم دارند متاثر از این جو روانی از این قافله بی نصیب می مانند.

اما امسال جای خالی نام های بزرگ فرصت مناسبی برای خودنمایی و عرض اندام واحدهای کوچکتر را فراهم کرد.

در دل هر اتفاق و رویداد هرچند ناخوشایند و گاه از نظر ما منفی همیشه نکات مثبت و قابل تامل و فرصت های مناسبی قابل استخراج است
و خروجی های خوشایندی گاه از بستر کروناییِ همین روزهای بیمار و نا امید دریافت خواهد شد.
آدمی به یاد قانون بقای پروانه های درخت سپیدار می افتد که همواره عوامل محیطی و مسائل طبیعی و اقلیمی بر بقا و جمعیت آن ها تاثیر گذار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا