اخبار

نماینده ایران رییس انجمن جهانی پارک‌های فناوری شد

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس به عنوان رییس جدید انجمن جهانی پارک‌های فناوری و نواحی نوآوری (IASP) در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا انتخاب شد.

 پیرو فراخوان در میان پارک‌های فناوری و نواحی نوآوری منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، جهت انتخاب ریاست جدید این منطقه، با توجه به نظرات و آرای گردآوری شده، امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اکثریت آرا به عنوان نماینده این منطقه در هیأت مدیران بین‌المللی انجمن جهانی پارک‌های فناوری و نواحی نوآوری (IASP) برای دو سال آینده برگزیده شد.

رییس قبلی این انجمن خانم لامیا بن مخلوف بوده است.

انجمن جهانی پارک‌های فناوری و نواحی نوآوری در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده است و در حال حاضر مقر اصلی انجمن بین المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در مالاگای اسپانیا مستقر است.

این انجمن ۶ زیر شاخه شامل آسیا و اقیانوسیه، غرب آسیا و شمال آفریقا، آفریقا، آمریکای لاتین، آمریکای مرکزی و اروپا دارد و ایران در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا با ۳۵۰ عضو و ۱۱۵هزار شرکت فناورانه در ۷۵ کشور حضور دارد.

ماموریت این انجمن ایجاد شبکه جهانی بین پارک های علمی و مناطق نوآوری به منظور رشد، بین المللی سازی و اثربخشی اعضا است. همچنین از جمله فعالیت های این انجمن می توان به ایجاد شبکه‌ای فعال از مدیران پارک های علمی، فناوری و تحقیقاتی، نوآوری‌ها و سایر زمینه‌های نوآوری، ایجاد و افزایش فرصت‌های شغلی جدید برای اعضا و شرکتهای آنها اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، برندینگ و افزایش ارتباطات جهانی اعضا، معرفی پارک ها در مجامع و نهادهای بین‌المللی، کمک به توسعه پارک‌های جدید و مناطق نوآوری از دیگر فعالیت های این انجمن است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا