اخبار

نوآوری در بسته‌بندی‌های شرکت Nestle با عرضه پلاستیک‌های بازیافتی بسته‌بندی غذا

بسپار/ ایران پلیمر شرکت Nestle اعلام کرده است که تا 2 میلیارد فرانک سوییس برای جایگزینی پلاستیک‎‌های بازیافتی با مواد اولیه خام برای تولید بسته‌بندی مواد غذایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و توسعه راهکارهای نوآورانه بسته‌بندی پایدار را تسهیل می‌کند. 
بر اساس تعهدی که این شرکت در سال 2018 برای تولید 100 درصدی بسته‌بندی‌های خود از مواد بازیافتی تا سال 2025 داده است، استفاده از مواد خام پلاستیکی در همین دوره به یک سوم کاهش یافته و این شرکت به صورت همزمان در حال پیشبرد اقتصاد پرخشی با همکاری شرکت‌های دیگر برای پاکسازی پلاستیک از اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها است. 
نوآوری در صنعت بسته‌بندی شامل استفاده از مواد جدید، سامانه‌های پرکننده و راهکارهای بازیافت، چالش کلیدی دیگری است که در مسیر آینده بدون زباله وجود دارد. در کنار پژوهش‌های گسترده‌ای که به صورت داخلی در موسسه علوم بسته‌بندی شرکت Nestle در جریان است، این شرکت در نظر دارد که تا 250 میلیون فرانک سوییس بر استارت‌آپ‌هایی سرمایه‌گذاری کند که حوزه تمرکز مشابهی دارند. 
Mark Schneider مدیر عامل Nestle می‌گوید: «هیچ پلاستیکی نباید به زمین‌های دفن زباله برسد. تولید پلاستیک‌های بازیافتی قابل استفاده در صنعت غذایی از چالش‌های بزرگ صنعت ماست. دقیقا به همین دلیل است که شرکت Nestle در کنار کاهش استفاده از پلاستیک‌ها و گردآوری زباله، می‌خواهد این حلقه را با بازیافت پلاستیک‌ها ببندد. ما گام‌هایی جسورانه برای خلق بازار بزرگ‌تری برای پلاستیک‌های بازیافتی مناسب برای بسته‌بندی مواد غذایی برداشته‌ایم و نوآوری‌هایی زیادی را در صنعت بسته‌بندی پیش بردیم. ما از دیگران دعوت می‌کنیم که در این مسیر به ما بپیوندند.»
آقای Andrew Morlet مدیر عامل موسسه Ellen McArthur می‌گوید: «ما مفتخریم که تعهد شرکت Nestle را برای سرمایه‌گذاری 2 میلیارد فرانکی برای ساخت اقتصاد چرخشی پلاستیک‌ها، در کنار کاهش مصرف پلاستیک‌های خام برای بسته‌بندی تا یک سوم شاهد هستیم. با حذف پلاستیک‌های غیرضروری و نوآوری در حوزه‌هایی مانند استفاده مجدد و چرخش پلاستیک‌هایی که نیاز داریم، می‌توانیم اقتصادی بسازیم که پلاستیک‌ها در آن زباله نباشند. اعلام آمادگی برای دستیابی به چنین تعهدی امروز می‌تواند مشارکت بزرگی در راستای تحقق این چشم‌انداز باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا