اخبار

نیاز جهانی به افزودنی های پلاستیکی سالیانه، 5/7 درصد رشد می کند

بسپار/ ایران پلیمر طبق مطالعات صورت گرفته توسط Ceresana، نیاز جهانی به افزودنی های پلاستیکی تا سال ۲۰۱۷ به 3/33 میلیون تن رسید. این در حالی است که این رقم در سال 2016، 31/5 میلیون تن بوده است. رشد مصرف این افزودنی ها در دو سال پیاپی، 5/7 درصد بوده است.

جالب است که نیمی از این افزودنی های صنعت پلاستیک در منطقه ی آسیا اقیانوسیه به مصرف می رسد. آمریکای شمالی و اروپای غربی فاصله ی زیادی از این میزان مصرف را دارا هستند. با وجود مشکلات زیست محیطی فراوان، با توجه به سبک بودن پلاستیک ها نسبت به سایر مواد نظیر چوب و فلز، مصرف این مواد رو به افزایش بوده و انتظار رشد تولید از آن ها می رود.

پلاستیک ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین صنعت مصرف کننده ی پلاستیک های دارای افزودنی صنعت ساختمان شناخته شده است. یکی از مهم ترین کاربردهای پلاستیک ها در صنعت ساختمانی، عایق کاری گرمایی آن است.

دومین صنعت پر مصرف پلاستیک های دارای افزودنی صنعت بسته بندی است. نیاز به تغییرات ساختاری در پلاستیک های مصرفی در صنعت بسته بندی رو به افزایش بوده که بسیاری از اوقات این تغییرات با استفاده از افزودنی ها حاصل می شود.

در گزارش بررسی مصرف افزودنی های پلاستیکی توسط Ceresana، نوع پلاستیک حاوی افزودنی نیز شناخته شده است. از آنجایی که PVC بسپاری ترد و سخت است، هیچگاه بدون نرم کننده مورد استفاده قرار نمی گیرد. این بسپار پرمصرف ترین بسپار دارای افزودنی شناخته شده است.

در بین انواع مختلف افزودنی نیز، پرکننده ها پر مصرف ترین شناخته شده اند به طوریکه بیش از ۵۰ درصد مصرف افزودنی ها به این نوع تعلق دارد. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۶/۱۷ میلیون تن پرکننده در سراسر دنیا به مصرف رسید. پس از پرکننده، نرم کننده و رنگدانه به ترتیب جایگاه دوم و سوم را از آن خود کرده اند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا