اخبار

نیاز کشاورزی و صنعت غذا، بازار افزودنی‌های ضد چسبندگی را رونق می دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، افزودنی‌های ضد چسبندگی چیست؟ فیلم‌های پلی الفینی به دلیل ضریب اصطکاک بالا معمولا تمایل زیادی به چسبندگی درونی به خود و سطوح فلزی نشان می‌دهند. به منظور جلوگیری از این رویداد از افزودنی‌های ضد چسبنده (antiblock) استفاده می‌شود. در واقع افزودنی‌های ضد چسبندگی، چسبندگی لایه‌های فیلم‌های پلاستیکی را از طریق ایجاد یک سطح سخت کاهش می‌دهد.
طبق تحقیقات انجام شده در Research and Markets بازار افزودنی‌های ضد چسبندگی تا سال 2021 با شاخص رشد 7/5 درصدی به 6/1109 میلیون دلار می‌رسد. افزایش جمعیت در سراسر جهان نیاز به خروجی‌های کشاورزی و مواد غذایی بسته بندی شده را افزایش داده است. بسته بندی مواد کشاورزی و مواد غذایی استفاده از افزودنی‌های ضد چسبندگی را در فرمول بندی خود می‌طلبد.  افزایش نیاز به این گونه افزودنی‌ها به دلیل افزایش استاندارد زندگی انسان‌ها گزارش شده است. 
این در حالی است که موانعی بر سر راه رشد بازار افزودنی‌های ضد چسبندگی وجود دارد. از جمله این عوامل می‌توان به افزودن مقدار زیادی از افزودنی‌های ضد چسبندگی معدنی اشاره کرده که خواص مکانیکی و نوری فیلم‌های پلاستیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
بسپارهای LLDPE بیشترین سهم بازار در مصرف این افزودنی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. این بسپارها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود در مقیاس کلان در کاربردهای بسته بندی و یا حتی غیر بسته بندی نظیر غذا، دارو، پزشکی، کشاورزی، پوشش و .. مورد استفاده قرار می‌گیرند. نیاز اصلی به LLDPE در آسیا اقیانوسیه و پس از آن در خاور میانه و کشورهای آفریقایی به دلیل قیمت نسبتا ارزان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا