اخبار

نیمکت‌هایی که از زباله‌های پلاستیکی رودخانه‌ها تولید می شوند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر پروژه احیای رودخانه Keekle که بزرگترین پروژه در نوع خود در انگلستان است، شامل پاکسازی کیسه‌های پلاستیکی تا شعاع 2.5 کیلومتری رودخانه Cumbrian می‌شود. این پروژه بر اساس یک همکاری مشترک میان اتحادیه رودخانه Cumbria غربی و سازمان محیط زیست آغاز شده است.

در فاز اول این پروژه که به تازگی تکمیل شده، 9 تن پلاستیک از 170 متر از رودخانه گردآوری شد و بستر رودخانه با قرار دادن سنگ احیا شد. زمانی که این پلاستیک‌ها در حال انتقال به زمین‌های دفن زباله بودند، Plaswood پیشنهاد داد که از بازیافت این مواد می‌توان محصولاتی جدید تولید کرد. به این ترتیب همه پلاستیک‌های گردآوری شده از رودخانه Keekle به کارخانه بازیافت Plaswood ارسال شدند تا در آن جا خرد و پاکسازی شده و مجددا وارد فرایند تولید و تبدیل به تخته‌های پلاستیکی شوند که این شرکت محصولات نهایی خود را با استفاده از این مواد تولید می‌کند. این فرایند سبب شده است که زباله‌ها به زمین‌های دفن زباله منتقل نشوند و جایگزینی ارزشمند، پایدار و بادوام برای مواد چوبی باشند و حتی مجددا در پایان چرخه عمر خود بازیافت شوند.

برای نمایش چنین دستاوردی، شرکت Plaswood نیمکتی که از پلاستیک‌های گردآوری شده تولید شده، اهدا کرده است.

Katherine Lorek-Wallace مدیر داخلی شرکت Plaswood می‌گوید: «ما کمک کردیم که یک مسئله زیست‌محیطی به راهکاری برای استفاده مجدد از مواد در تولید نیمکت‌ تبدیل شود؛ نیمکتی که می‌تواند سالیان طولانی به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد. همکاری ما با اتحادیه رودخانه Cumbria غربی و سازمان محیط زیست نمونه‌ای عالی از اقتصاد چرخشی است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا