اخبار

هدف‌گذاری برای تجارت ۴۰ میلیارد دلاری با عراق/ اعلام آمادگی برای انتقال تکنولوژی به عراق

بسپار/ ایران پلیمر  رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هدف میان مدت تجارت با عراق را ۲۰ میلیارد دلار و هدف بلندمدت را ۴۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این آمادگی را داریم که در راستای انتقال تکنولوژی و کمک به عراق برای افزایش صادرات به سایر کشورهای عربی، امکانات خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.

مهدی ضیغمی در کمیته مشترک تجاری ایران و عراق، با اشاره به روابط پایدار تجاری دو کشور و افزایش تبادلات تجاری، اظهار کرد: با در نظر گرفتن بحث توازن تجاری، قابلیت افزایش مراودات تجاری ایران و عراق تا ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار نیز وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در تولید تجهیزات پزشکی، اقلام دانش بنیان، های‌تک و غیره، تصریح کرد: این آمادگی را داریم که در راستای انتقال تکنولوژی و کمک به عراق برای افزایش صادرات به سایر کشورهای عربی، امکانات خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.

ضیغمی افزود: از سوی وزارت صمت حمایت همه جانبه خود را از صنعتی شدن عراق تا ۲۰۳۵ اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم امکانات خود را در اختیار این کشور قرار دهیم. امیدواریم با حل مشکلات از جمله در حوزه لجستیک به اهدافی که روسای جمهور تعیین کردند برسیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور، برنامه‌ها و راهکارهای همکاری دو جانبه برای تحقق هدف میان مدت تجارت ۲۰ میلیارد دلار و بلندمدت ۴۰ میلیارد دلار، راهکارهای برقراری توازن تجاری دو کشور و کمک ایران به توسعه زیرساخت‌های صنعتی عراق و افرایش صادرات این کشور به ایران، بررسی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های غیرتعرفه‌های مثل محدودیت‌های فصلی و همچنین بحث‌های استانداری، بحث لجستیک و تبادلات مالی، بررسی راهکارهای جلوگیری از بروز اختلافات و تسهیل برطرف کرن اختلاف‌های تجار دو کشور را از جمله محورهای این کمیته عنوان کرد.

ضیغمی بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در عراق و حل مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه و همچنین موضوعات مرزی و بازارچه های مشترک را از دیگر اهداف تشکیل این جلسه عنوان کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا