اخبار

ایران پلاست/ هرویک یاریجانیان: معرفی ماشین آلات سری NEO تدریک در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر هرویک یاریجانیان، عضو اتاق بازرگانی، رییس هیات مدیره انجمن ماشین سازان و مدیرعامل شرکت خورشید و دریای شرق است. این شرکت نماینده تدریک (چین)، هایتای (چین) به صورت جوینت ونچر و کراسمافای (آلمان) در حوزه ماشین آلات فرآیندهای پلاستیک خصوصا قالب گیری تزریقی است. همکاری نزدیکی نیز با دو شرکت ایتالیایی مریوت در زمینه قالب و کامپاتلا در حوزه روبات های تخصصی صنعت پلیمر دارد.

یاریجانیان به ستاد خبری ایران پلاست گفت: متاسفانه به دلیل تحریم ها امسال با برند کراسمافای نمی توانیم در نمایشگاه پانزدهم ایران پلاست حضور داشته باشیم. اما قطعا از سری و طیف جدید ماشین آلات تزریق Neo

در این نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد.

وی در ادامه به برخی چالش ها در صنعت پلاستیک اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه و عدم شفافیت در این حوزه موضوعی است که به حوزه کاری ما در بخش ساخت و تامین ماشین آلات نیز منتقل می شود. از سوی دیگر فرآیند طولانی تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی مشکلاتی را برای همه دست در کاران صنعت فراهم آورده است. هر چند این نکته مثبت را هم باید اضافه کنم که از صدور قوانین خلق الساعه کاسته شده است.

یکی از دیگر مسایل ما عدم تفکیک وزارتخانه های صنعت و بازرگانی است. در طول سالها ادغام این دو وزارتخانه نشان داده تصمیم درستی نبوده است. تجمیع دوباره این دو وزارتخانه به نظر من باید در دستور کار قانون گذاران کشور قرار بگیرد.

گمرکات هم به نظر من طراحی خوبی در بخش قوانین ندارند و سرعت در آنها بسیار پایین است.

نکته مهم دیگری که می توانم به آن اشاره کنم تعیین دستمزد متناسب با تورم است. حاکمیت باید در نظر داشته باشد که تنها با تعریف درست درآمد کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی، می تواند از مهاجرت آنها به بخش های کاذب و غیرمولد جلوگیری کند.

یاریجانیان همچنین به ارتباط تنگاتنگ ورود تکنولوژی و ماشین آلات روز و امکان صادرات محصولات اشاره کرد و افزود: صنایع خودرو، پزشکی، پتروشیمی و … صنایعی هستند که اگر به فناوری های روز مجهز نشوند، فرتوت و فرسوده می شوند و سقوط چند پله ای را در آنها شاهد خواهیم بود. شما دسترسی همسایه ها، همین کشور ترکیه را به ماشین آلات روز دنیا ببینید و مقایسه کنید با تولیدکنندگان ایرانی! در چنین شرایطی رقابت واقعا سخت و بعضا غیرممکن می شود.

وی در پایان گفت: من برگزاری ایران پلاست را نتیجه همراهی و تلاش همه ذینفعان این صنعت می دانم که در عین تمام تحریم ها و مشکلات توانسته اند صنعت کشور را سرپا نگه دارند و نمایشگاهی را برای 15 دوره برپا کنند. ما تنها در یکی دو دوره به دور از تحریم ها توانسته ایم پذیرای شرکت های خارجی باشیم. بنابراین برگزاری ایران پلاست را کاری بزرگ و تاریخی می دانم.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا