اخبار

هفت درصد کاهش مالیات تولید در 1402 در صورت تصویب مجلس

بسپار/ ایران پلیمر وزیر امور اقتصاد و دارایی از کاهش نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس، نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال آینده پس از تصویب مجلس هفت واحد درصد کاهش پیدا می‌کند.

سید احسان خاندوزی با تاکید بر اینکه باید استراتژی و راهبرد کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت از طریق درامدهای پایدار محقق شود، اظهار کرد: باید آسیب‌پذیری اقتصاد ایران از درآمدهای نفتی کاهش یابد تا با افزایش یا کاهش این درامدها کل اقتصاد بهم نریزد.

وی ادامه داد: این راهبرد مهم باید همزمان با این باشد که نه تنها بار مالیاتی را برای تولیدکنندگان و اکثریت افراد شفاف جامعه افزایش ندهیم، بلکه بار مالیاتی را برای این افراد کاهش دهیم. البته در سال جاری با همکاری خوب مجلس توانستیم خط بهینه و مسیر وسط را پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد از کاهش نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال آینده خبر داد و افزود: نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال اینده پس از تصویب مجلس هفت واحد درصد کاهش پیدا می‌کند که به معنی گشایش و فراغت برای این واحدها است. از طرف دیگر سامانه‌های اقتصادی توانستند فرارهای مالیاتی جدید از گروهی که باری از کشور برنمی‌داشتند را شناسایی کنند و از این طریق بیش از دو میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شد.

خاندوزی ادامه داد: در کنار دو مورد مذکور، شرکت‌های اقتصادی که در این خلال شناسایی شده‌اند نیز باعث می‌شوند بتوانیم درامدهای مالیاتی سال اینده را که نسبت به عملکرد سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش داشته محقق کنیم، بدون فشارهای اقتصادی بیشتر بر گروه‌های شفاف و شرکت‌های رسمی و مودیان مالیاتی سنتی. باید سهم تامین درآمدهای مالیاتی پایدار از کل هزینه‌های جاری دولت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا