اخبار

شاهمیرزایی: همایش بین المللی IPF فرصتی برای داخلی سازی فناوری های جدید در صنعت پتروشیمی است

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بهره مندی از فناوری های نوین با توجه به رویکرد تکمیل زنجیره ارزش، منجر به تحول در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی می شود.

نیپنا اعلام کرد، سومین جلسه کمیته اجرایی چهاردهمین همایش بین المللی IPF با حضورمرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: برگزاری همایش بین المللی IPF فرصتی مناسب است تا انتقال تجربه و دانش روز جهان میان فعالان صنعت صورت پذیرد و در این مسیر باید از ظرفیت های این رویداد علمی به بهترین شکل بهره مند شد.

وی افزود: با همکاری سازندگان توانمند داخلی، بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی ایران بومی سازی شده است و در زمینه دانش فنی و ساخت کاتالیست ها نیز با تکیه بر دانشمندان و پژوهشگران متخصص و کارآمد در مسیر خود خودکفایی قرار داریم.

شاهمیرزایی تصریح کرد: باید رشد کیفی بیشتری را در صنعت پتروشیمی محقق کنیم و تولید محصولات راهبردی و استراتژیک در صنعت پتروشیمی ایران را با هدف تامین نیاز صنایع میان دستی و پایین دستی رقم بزنیم.

وی با بیان این که برگزاری همایش بین المللی IPF می تواند صنعت را به سوی اهداف خود رهنمون سازد، گفت: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود، می توان بخشی از عقب ماندگی های موجود در صنعت پتروشیمی را برطرف کرد وحضور صاحب نظران و متخصصان در همایش امسال در این راستا نقش آفرین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک شرکت مادر تخصصی و توسعه ای با آسیب شناسی و بررسی برخی از چالش های موجود در صنعت پتروشیمی، از تمام فعالان این صنعت حمایت می کند و آماده هرگونه تعامل و همکاری است.

بر اساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (1 و 2 می ماه 2023) در تهران برگزار می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا