اخبار

همایش چشم انداز اقتصاد صنعت پلاستیک برگزار شد/ بدون حتی یک صندلی خالی!

بسپار/ ایران پلیمر کار درست، خودش خود را معرفی می کند. انجمن ملی صنایع پلیمر و پلاستیک آنچه را که جای خالی آن به شدت در این صنعت احساس می شد، به حکم ضرورت شاید، شناسایی و نقش خود را ایفا کرد. بسیاری از مدیران ارشد و میانی و دست در کاران صنعت پلیمر با مفاهیم اقتصادی، خصوصا در ابعاد ملی و فراملی، آشنا نیستند. اما حالا و در شرایطی که تحریم ها با شائبه حداقل شدن فروش نفت و اهمیت یافتن اقتصاد بدون درآمدهای نفت و گاز فراهم آورده است، به نظر لازم می رسد که هم دست در کاران صنعت پلیمر از اقتصاد بیشتر بدانند و هم اقتصاد کشور اهمیت صنایع کوچک و تکمیلی و تبدیلی را به دقت شناسایی و جایگاه آنها را تبیین کند.

همایش چشم انداز اقتصاد صنعت پلاستیک در روز سوم اردیبهشت ماه 98 و بدون حتی یک صندلی خالی که از یک سو نشان از تشنه بودن و احساس نیاز توسط مدیران صنایع پلیمر دارد و از سوی دیگر جهت گیری درست برگزارکننده و استفاده از ابزارهای بیشینه ی اطلاع رسانی را نشان می دهد، آغاز به کار کرد. (به یاد بیاوریم که تشکلی در سال 96 با بسیج تمام امکانات دولتی و غیر دولتی، آنچنان در جلب و جذب آدم ها ناموفق بود که شبهه پرداخت پول برای پر نشان دادن صندلی آن مطرح شد و هرگز برگزارکننده در خصوص این شائبه واکنشی نشان نداد.)

بیوک صحاف امین به عنوان رییس هیات مدیره انجمن ملی در سخنانی با اشاره به پتاسیل اشتغال زایی صنایع کوچک که معادل 5 برابر صنایع بزرگ در کشور است، گفت: در حال حاضر اشتغال در این بخش با واحدهایی که به هر دلیل تنها حدود 25 تا 30 درصد فعال هستند، 750 تا 800 هزار نفر برآورد می شود. وی در ادامه با توجه به چالش تامین مواد اولیه در کشور، آماری را در خصوص خرید رقابتی حدودا 200 میلیون دلاری صنعت پلاستیک در بورس کالا ارایه کرد و اصلاح سازوکارهای عرضه و خرید از بورس را خاطرنشان کرد. 

دکتر نکومنش، رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به عنوان میزبان مکانی همایش نیز بر اهمیت و ضرورت پژوهش محوری در آینده اقتصاد تحریمی کشور تاکید کرد. 

مهندس علیرضا ترک، دبیر همایش، سومین سخنران بود که اهداف برگزاری ادواری و سالانه همایش چشم انداز اقتصاد صنعت پلاستیک را اینگونه مطرح کرد: شاید بتوان اهداف این گردهمایی را در سه عنوان خلاصه کرد. اول اینکه لازم است در ابتدای هر سال دست درکاران این صنعت تصویری از چشم انداز اقتصاد آن سال داشته باشند. دوم انجمن به عنوان یک تشکل ملی حلقه ارتباطی میاند بنگاه ها از یک سو و از سوی دیگر با سیاست گذاران باید باشد که مسیر ارایه و دادن بازخودرها می تواند چنین همایش هایی تعریف شود و سوم اینکه داده های متقابل اقتصاددانان و صنعتگران پلیمر خیلی اندک است. تصمیم داریم با حمایت انجمن ملی از پژوهش های دانشجویان رشته های اقتصاد، تحولی در این عرصه ایجاد کنیم. 

 

سخنرانی های تخصصی همایش با صحبت های محمدرضا ادیب عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان شروع شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. 

 

(این خبر به روز رسانی می شود …)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا