اخبار

همتی خبر داد: آغاز پرداخت وام ۱۲میلیونی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا از خرداد/ شرط پرداخت وام چیست؟

بسپار/ ایران پلیمر رئیس‌کل بانک مرکزی از آغاز پرداخت تسهیلات ۱۲میلیونی تومانی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا از ابتدای خردادماه خبر داد و گفت: از ۱۷ اردیبهشت برای این بنگاه‌ها پیامک ارسال می‌شود.

 

عبدالناصر همتی درباره پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا، اظهار داشت: براساس مصوبات بناست 75 هزار میلیارد تومان از سوی سیستم بانکی به افرادی که از کرونا آسیب دیده‌اند پرداخت شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم گفت: 19.3 میلیون خانوار وام یک‌میلیون‌تومانی را دریافت کرده‌اند و وزارت کار اعلام کرده است خانوارهایی که مشکل داشته‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند مشخصات خود را پیامک کنند و یا سیم‌کارت نداشته و نتوانسته‌اند این وام را دریافت کنند، فعلاً آزاد گذاشته شده‌اند تا هر زمان پیامک ارسال کردند، این وام را به آنها پرداخت کنیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره پرداخت وام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تصریح کرد:‌ در این خصوص برنامه‌ریزی جدی هم در بانک مرکزی و هم در وزارت کار انجام شده است و جلسات مشترکی هم داشته‌ایم؛ آن‌طور که به من اطلاع داده‌اند 17 اردیبهشت به تمام بنگاه‌هایی که فکر می‌کنند آسیب‌دیده هستند پیامک ارسال می‌شود.

همتی ادامه داد: از 20 اردیبهشت پرونده‌های این بنگاه‌ها را تشکیل می‌دهیم و بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و فکر می‌کنم از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه پرداخت حدود 50 هزار میلیارد تومان وام 12درصدی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده را آغاز خواهیم کرد.

به‌گفته وی، این تسهیلات شامل بنگاه‌هایی می‌شود که نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند و بابت هر نیروی کاری که حفظ کرده‌اند با ضریب 12 میلیون تومان بابت سه ماه میزان دقیق تسهیلاتی که هر بنگاه می‌تواند دریافت کند، مشخص می‌شود، ان‌شاءالله پرداخت‌ها از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد آغاز می‌شود.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا