اخبار

همه تفاهم نامه های پترول و آورده آنها برای صنایع تبدیلی و تکمیلی پتروشیمی

بسپار/ ایران پلیمر رشید قانعی در اواخر سال 1400 به مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی (پترول) منصوب شد.

پس از آن در مراحل زمانی مختلف دست کم سه تفاهم نامه همکاری با اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند و شرکت سرمایه گذاری و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران منعقد شد.

تفاهم نامه پترول با اتحادیه سراسری با هدف رفع مشکلات تأمین مواد اولیه و خوراک صنایع کوچک در قالب تعاونی‌های تولیدکننده در زیرگروه‌های محصولات پتروشیمی و توجه به ضرورت وجود ارتباط نزدیک و متقابل بین مجتمع‌های تولیدکننده مواد پتروشیمی با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنایع کوچک به‌ویژه تعاونی‌های تولیدی به‌منظور توسعه هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده شهرک‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و همچنین تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه در تولید محصولات با پایه ارزشی بالاتر منعقد شد.

بیشتر بخوانید

در تفاهم پترول و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند هم به موارد کلی همچون طراحی محصولات آتی، توسعه کسب‌وکار و بازارهای جهانی و استفاده ظرفیت‌های موجود در این تشکل برای خلق ارزش و تکمیل زنجیره ارزش و البته توسعه پایدار اشاره شده بود.

بیشتر بخوانید

تفاهم صورت گرفته با شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز قصد دارد با برنامه‌ای ۳ تا ۴ ساله سبد محصولات هلدینگ خلیج فارس را به سمت زنجیره پایین‌دست حرکت داده و ارزآوری بیشتری را برای کشور محقق کند. در همین راستا ابراز علاقه شده تا ابا ایجاد پارک های پایین دستی، از دانش صنایع شیمیایی در این پارک ها استفاده شود.

با این حال بررسی اولیه ما و مشخصا وضعیت بازار نشان می دهد هیچ کدام از این تفاهم نامه ها جز تکاپوی رسانه ای، وزن و آورده ای برای صنایع تبدیلی و تکمیلی تا کنون نداشته اند.

این نقش رسانه هاست که سوال کنند هدف و نتیجه این تفاهم نامه ها چه بوده است؟  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا