اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تحمیل مسوولیت ها به تولیدکنندگان بسته بندی در راستای اقتصاد چرخشی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر دولت انگلیس و دولت های مستقل شمال ایرلند، اسکاتلند و ولز برای اعمال فشار به سه صنعت مهم برای کمک به طراحی مجدد مسئولیت گسترده‌ی تولیدکننده ( Extended Producer Responsibility, (EPR)) در سیستم بسته بندی با هم همکاری می کنند.
تمرکز این پروژه‌ی مشترک بر این موضوع است که چگونه هزینه های تولیدکنندگان برای بسته بندی می تواند برای بسته بندی های بازیافت شدنی مصرف شود و چگونه فشار بیشتری بر تولیدکنندگانی که از این بسته بندی ها استفاده نمی کنند اعمال شود.
فاز اول این طرح به دنبال ایجاد لیستی از انواع بسته بندی است. این لیست می تواند شامل شیشه، فلز، کاغذ و مقوا، پلاستیک ها و چوب باشد. همه‌ی این مواد از دیدگاه EPR در گروه بسته بندی ها قرار می گیرد. همچنین موسسه ی مواد و معدن (IOM3) مفتخر است که در فاز اول این طرح مشارکت دارد و به دنبال توسعه ی زیرساخت ها برای ایجاد یک سامانه ی هزینه ی تنظیم شده ی موثر برای EPR است. Colin Church، مدیر عامل IOM3 بیان می کند، داشتن سیستم گسترده ای در انگلیس برای مسئولیت های تولیدکنندگان بسته بندی و جلوگیری از هدررفت هزینه ی مشتریان و همچنین تجارت و محیط زیست بسیار اهمیت دارد. IOM3 به دنبال ادامه ی همکاری با اعضای متخصص در حوزه ی مواد و بسته بندی است که بتواند از آن ها در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کند. لازم به ذکر است فاز اول و دوم این طرح تا آخر آپریل سال 2021 به پایان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا