اخبار

همکاری دو شرکت برای تقویت لاستیک های بازیافتی با فناوری‌ نانو

بسپار/ایران پلیمر  شرکت اکوراب (ECORUB) یکی از شرکت‌هایی است که از گرافن در مواد لاستیکی بازیافت شده استفاده می‌کند.

در همکاری بین فب‌تودی (Fab ۲D) و اکوراب، از گرافن برای تقویت لاستیک و پلیمر بازیافتی استفاده خواهد شد. این همکاری به جامعه‌ای پایدارتر از طریق استفاده بهتر از منابع کمک می‌کند و در نتیجه ضایعات مواد را کاهش می‌دهد.

بیشتر مواد لاستیکی از منابع فسیلی ساخته می‌شوند. خواص منحصر به فرد لاستیک این محصول را بسیار رقابتی می‌کند، تا حدی که در برخی موارد، تنها می‌توان از لاستیک استفاده کرد.

از طریق همکاری بین فب‌تودی و اکوراب، گرافن در مواد لاستیکی بازیافتی برای بهبود خواص مواد بازیافتی استفاده می‌شود که فرصت‌های تجاری جدیدی ایجاد می‌کند و امکان استفاده در محصولات جدید را فراهم می‌کند. علاوه بر این، نیاز به لاستیک بکر مبتنی بر ترکیبات فسیلی کاهش خواهد یافت، زیرا از منابع به روشی پایدارتر استفاده می‌شود.

هلنا اکسلسون، از مدیران فب‌تودی می‌گوید: «برای فب‌تودی، توسعه محصول با همکاری مشتریان یک راهبرد عالی است. ما در گرافن متخصص هستیم و مشتریان در مواد و فرآیند متخصص هستند. در این مورد، ما بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا اکوراب یک شریک منطقه‌ای است که  ما را برای کمک به مشتریان در استفاده بهتر از منابع، در نتیجه ایجاد کسب‌وکار پایدارتر یاری می‌کند.»

ایساک اندرسون، مدیرعامل اکوراب می‌گوید: «از طریق این همکاری ما معتقدیم که راه‌های جدیدی برای بهبود محصولات لاستیکی بازیافتی برای تولید مواد و محصولات جدید پیدا خواهیم کرد. ما با هم می‌توانیم به یک صنعت قوی و بدون سوخت‌های فسیلی، با استفاده بهتر از منابع و مواد، کمک کنیم. این یک گام مهم در گذار به یک جامعه پایدار است که واقعاً این همکاری را به یک همکاری هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.»

اکوراب یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری سبز در جهان است که فناوری‌ها و فرآیندهایی را برای بازیافت لاستیک و پلیمرها و تبدیل پلاستیک و لاستیک بازیافت شده به مخلوط مواد جدید توسعه داده است. این امکان جایگزینی پلاستیک و لاستیک بکر را در محصولات جدید فراهم می‌کند.

فب‌تودی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گرافن سبز در اروپا است که در فرآیندی مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست، گرافن مناسب برای کاربردهای حجمی تولید می‌کند. فب‌تودی دانش گسترده‌ای در زمینه تولید و کاربرد گرافن دارد و این شرکت به طور مداوم برای توسعه و تطبیق گرافن برای عملکرد بهینه در مواد مشتریان خود تلاش می‌کند.

پایگاه خبری ناورری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا