اخبار

همکاری سازمان پژوهش‌های علمی‌ و صنعتی در راه‌اندازی موزه و نمایشگاه فناوری

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از همکاری این سازمان در ایجاد نمایشگاه و موزه فناوری خبر داد.

دکتر حسن زمانیان در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و موزه ملی علوم و فناوری با اشاره به اهمیت نقش فناوری، گفت: این موزه‌ها به منظور نگهداشت و نمایش دستاوردهای فناورانه کشور کاربرد دارند و وجود آنها در کشور واجب است.

زمانیان با اشاره به سابقه دانشمندان ایرانی در عرضه اختراعات و نوآوری‌ها، اظهار کرد: جمع‌آوری این دستاوردها می‌تواند نسل جوان را با حرکت‌های علمی کشور آشنا کند.

وی تاکید کرد: کشور ما در علم و فناوری سرآمد بوده است، اما در فناوری بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی داشتیم و از ۱۰ سال گذشته توسعه فناوری در کشور شدت گرفته است و بر این اساس در وزارت علوم معاونت فناوری پیشنهاد و تاسیس شده است‌.

وی ادامه داد: در این مسیر به ایجاد نمایشگاه نیاز داریم تا دستاوردها را به جامعه معرفی کنیم.

زمانیان افزود: در سازمان همکاری سازمان پژوهش‌های علمی‌ و صنعتی در راه‌اندازی موزه و نمایشگاه فناوری ایران قصد داشتیم نمایشگاه دائم برای دستاوردهای فناوران سازمان تاسیس کنیم که این اقدام فقط نمایش بخشی از فعالیت‌های وزارت علوم بود و نمایشگاه از مجموعه فناوری‌های مرتبط با وزارت علوم بهتر است.

به گفته وی، این سازمان با امضای این تفاهم‌نامه سه جانبه در ایجاد موزه و نمایشگاه فناوری همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در هر بخشی که لازم باشد، آماده همکاری برای راه‌اندازی موزه و نمایشگاه است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا