اخبار

همکاری شرکت Dow و UPM برای تولید بسته‌بندی‌های پلاستیکی/ باز هم اقتصاد چرخشی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Dow آغاز همکاری جدیدی را با شرکت UPM، تولیدکننده سوخت‌های زیستی، برای تولید نوعی پلاستیک برای بسته‌بندی از مواد خام زیستی تجدیدپذیر به صورت صنعتی، اعلام کرده است.

شرکت Dow با اضافه کردن نفتای تجدیدپذیر شرکت UPM با نام BioVerno به مواد اولیه خود، منبع جایگزینی برای تولید پلاستیک‌ها ایجادکرده است. این شرکت از مواد اولیه‌ای برای تولید پلی‌اتیلن‌های پایه زیستی در خط تولید خود در هلند استفاده کرده است و آن را در بسته‌بندی‌های مختلف مانند بسته‌بندی مواد غذایی به منظور کاهش ضایعات به کار می‌گیرد. شرکت Dow پس از اجرای یک برنامه یک ساله آزمایشی موفقیت‌آمیز، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش مقیاس تولید و پاسخ به تقاضای جهانی برای پلاستیک‌های تجدیدپذیر است.

مدیر تجاری بازیافت شرکت Dow آقای Carsten Larsen می‌گوید: «همکاری مشترک میان شرکت‌های UPM و Dow اهداف ما را در تضمین این مسئله نشان می‌دهد که محصولاتی که می‌فروشیم، گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد چرخشی را میسر می‌کند. محصولات و مواد اولیه در پایان عمر مفیدشان به کارآمدترین شکل ممکن بازیافت می‌شوند تا مجددا مورد استفاده قرار گیرند. هر بسپاری که به بازار عرضه می‌کنیم، خواص پایداری دارد و این کار با همکاری مشترک با شرکت‌هایی همچون UPM ممکن شده است که منابعی جایگزین را به عنوان ماده خام اولیه در اختیار ما قرار دادند تا میزان منابع سوخت فسیلی مصرفی را در تولید کمینه کنیم.»

بسته‌بندی‌هایی که از مواد اولیه تجدیدپذیر تولید می‌شوند، همان‌طور که در همکاری با برند Elopak نشان دادیم، به صورت کامل قابل بازیافت هستند. رزین‌های پلی‌اتیلن کم‌چگال پایه زیستی شرکت Dow در پوشش‌های سطح کارتن‌های حمل مایعات تولید شده توسط شرکت Elopak مورد استفاده قرار گرفتند که در نتیجه بسته‌های نوشیدنی 100% بازیافت‌پذیر تولید شد. این مسئله بدون حذف منافع در طراحی اصلی بسته‌بندی (که با این رزین پوشش‌داده شده) به دست آمده و به علاوه سبب کاهش ردپای کربنی در بسته‌بندی در طول فرایند تولید و مصرف می‌شود.

معاون شرکت سوخت‌های زیستی UPM، آقای Panu Routasalo می‌گوید: «کار کردن با Dow و Elopak در تولید محصولات مصرفی کاملا پایدار بسیار جذاب است. ما مفتخریم که با فراهم کردن نفتای باکیفیت و تجدیدپذیر به تقاضای زنجیره تامین در محصولات پایدار برای بسته‌بندی پاسخ دادیم.»

این توافق با شرکت UPM آخرین نمونه از راهبردهای شرکت Dow برای گذار به اقتصاد چرخشی در پلاستیک‌ها با تمرکز بر کارآمدی منابع و یکپارچه‌سازی مواد بازیافتی به عنوان ماده اولیه در فرایند تولید است. شرکت Dow همچنین اخیراً در همکاری با گروه Fuenix Ecogy در هلند، برای تامین روغن‌های پیرولیز که از ضایعات پلاستیک بازیافتی تهیه می‌شوند، اقداماتی انجام داده است.

از طریق این تلاش‌ها، پلاستیک‌های مصرف‌شده، در یک چرخه عمر طولانی‌تر قرار گرفته و ارزش بیشتری خواهند داشت. چنین توافقاتی همچنین تعهد شرکت Dow برای تولید دست کم 100 هزار تن پلاستیک بازیافتی در محصولات عرضه شده در اتحادیه اروپا تا سال 2025 را نشان می‌دهد.

نفتای تولیدشده توسط شرکت UPM در پالایشگاه زیستی UPM در فنلاند و از باقی‌مانده نفت خام تهیه می‌شود که در واقع پسماند فرایند تولید خمیر کاغذ است. علی‌رغم بسیاری از مواد خام تجدیدپذیر دیگر، برای تولید این ماده اولیه، فضای اضافه لازم نیست. این ماده خام از جنگل‌هایی به دست می‌آید که به صورت پایدار مدیریت می‌شوند.

این فرایند همچنین به صورت قابل توجهی به ویژه به سبب جداسازی کربن در مقایسه با رزین‌های پلی‌اتیلنی استخراج شده از سوخت‌های فسیلی استاندارد، فرسایش Co2 را کاهش می‌دهد و پلاستیک‌های تولیدشده به صاحبین برندها کمک می‌کنند که به اهداف پایداری خود در بسته‌بندی دست یابند. تمام این زنجیره تامین مبتنی بر رویکرد توازن جرم، از جانب موسسه بین‌المللی پایداری و کربن مورد تایید قرار گرفته است؛ این به آن معناست که همه گام‌ها در این فرایند، معیارهای قابلیت ردیابی را ایجاد می‌کنند و آثار زیست‌محیطی مخرب را کاهش می‌دهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا