اخبار

همکاری پژوهشگاه نفت با فرانسه و کره جنوبی کلید خورد

بسپار می نویسد، در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه نفت با شرکت‌های مطرح بین المللی، هیات پژوهشی دو کشور کره جنوبی و فرانسه، تمایل خود را برای گسترش همکاریهای فناورانه با این پژوهشگاه اعلام کردند.

به گزارش مهر، در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت‌ها و موسسات کره‌ای، ۳ هیات پژوهشی اقتصادی این کشور در سفر به ایران، علاوه بر ملاقات با مقامات ارشد پژوهشگاه نفت، از پردیس‌های سه‌گانه قطب فناوری صنعت نفت ایران بازدید کردند.

شرکت‌های نفتی کره‌ای با اعزام ۳ هیات عالی‌رتبه و تخصصی بعد از توافق هسته‌ای در تلاشند تا از فضای جدید ایجاد شده در بازار ایران، بهره برداری کنند. از این رو، مدیران و کارشناسان سه شرکت کره‌ای اشنوس ( Oceanus)، کای تک ( KITECH) و شرکت گاز این کشور (CO Gas) برای بررسی امکانات پژوهشگاه نفت و همکاری‌های آتی در پژوهشگاه حضور یافتند.

در همین راستا یانگ چئول لی نماینده شرکت کای تک کره با اشاره به این‌که این شرکت کره‌ای به عنوان یک موسسه تحقیقاتی فعالیت می‌کند، افزود: شرکت کای تک با هدف کمک به صنعت کشور کره جنوبی، کار می‌کند و تمامی اهداف آن بر پایه توسعه فناوری و حل مشکلات فناورانه صنعت است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ایران حاضر شده‌ایم تا از نزدیک با دستاوردهای متخصصان و پژوهشگران آن آشنا شویم و با این مجموعه علمی پروژه مشترک داشته باشیم، اظهار داشت: پژوهشکده گاز، پایلوت‌های پردیس پایین دستی و همچنین آزمایشگاه‌های مواد از محل‌هایی بودند که توسط این هیات پژوهشی مورد بازدید قرار گرفت.

یانگ چئول لی با بیان این‌که در حال حاضر با هدف توسعه مشترک فناوری ارتباط قوی بین پژوهشگاه و طرف کره‌ای برقرار شده است، افزود: توانایی‌های نیروی انسانی و تجهیزات منحصر به فرد پژوهشگاه بسیار حایز اهمیت بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده توسعه همکاری‌های بیشتری را در جهت اهداف از پیش تعیین شده دو کشور انجام دهیم.

همکاری فناورانه فرانسه با پژوهشگاه نفت

در همین حال نمایندگان شرکت جی سی سی فرانسه در پژوهشگاه نفت حضور یافتند و از نزدیک با دستاوردهای متخصصان و محققان این مجموعه به خصوص پردیس بالادستی این مرکز آشنا و در خصوص موضوعات علاقه‌مندی جهت تعامل با پژوهشگاه و  راهکارهای آن تبادل نظر کردند.

دانیل ون هول، مدیر فروش شرکت بین المللی سی.جی.جی فرانسه با بیان اینکه در حال حاضر فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت و گاز ایران را بررسی می‌کنیم گفت: لغو تحریم‌ها زمینه‌ خوبی را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت بین المللی خدمات ژئوفیزیک سی.جی.جی فرانسه که در سال ۱۹۳۱ در پاریس تاسیس شد، در زمینه تهیه اطلاعات لرزه ای، پردازش، تفسیر اطلاعات و نیز تهیه نرم افزارهای پردازش و تفسیر داده ها برای بخش های اکتشاف و تولید نفت و گاز فعالیت می کند و با توجه به تجارب کسب کرده توانسته است در بین ۴۰ کشور دنیا فعالیت کند.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت مرکزی بسیار تاثیر گذار در صنعت به حساب می آید که در انجام فعالیت‌های متعدد تحقیق و توسعه‌ای گام‌های موثری برداشته است.

مدیر فروش شرکت بین المللی سی.جی.جی فرانسه با تاکید بر اینکه حوزه کاری این شرکت نیز در راستای تحقیق و توسعه است، گفت: از این رو برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت مصمم هستیم و تصمیم داریم با برنامه‌ریزی های مدون پس از لغو تحریم‌ها دوباره به کشور ایران بازگردیم.

وی افزود: در نشست‌های تخصصی برگزار شده توانستیم به یک زبان مشترک برای همکاری‌های فناورانه با این مرکز علمی دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا