اخباراخبار ویژه

همکاری Reifenhäuser در یک پروژه جهانی بازیافت در راستای توسعه اقتصاد چرخشی

بسپار / ایران پلیمر Reifenhäuser در پروژه همکاری بین شرکتی R-Cycle شرکت می کند. هدف، اطمینان از قابلیت بازیافت بسته بندی های پلاستیکی از طریق مستندات یکپارچه از کلیه خصوصیات بسته بندی است. فقط از این طریق می توان زباله های قابل بازیافت را به طور دقیق در طی فرآیند بازیافت شناسایی و برای تولید طیف گسترده ای از محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا، دوباره پردازش کرد.
علاوه بر Reifenhäuser، تولیدکنندگان ماشین آلات پلاستیک Arburg ،Brückner Maschinenbau و Kautex Maschinenbau نیز به همراه موسسه پردازش پلاستیک (Institut für Kunststoffverarbeitung – IKV) در دانشگاه RWTH Aachen در این پروژه شرکت می کنند. آنها توسط GS1 آلمان، یک مرکز خصوصی خدمات و مهارت پشتیبانی می شوند که هدف آن بهینه سازی فرایندهای تجاری بین شرکتها در سراسر زنجیره ارزش است. R-Cycle قرار است به یک استاندارد بین بخشی و قابل اجرا در سطح جهانی تبدیل شود که متعاقباً در تمام چرخه عمر بسته بندی های پلاستیکی به طور آشکار در دسترس همه شرکت ها و صنایع باشد.
Bernd Reifenhäuser، مدیر عامل گروه Reifenhäuser، توضیح می دهد: ”R-Cycle یک رویکرد داده محور است که می تواند بازیافت با کیفیت بالا برای بسته بندی های پلاستیکی را بر اساس طبقه بندی بهتر زباله انجام دهد. بنابراین R-Cycle در تحقق اهداف برنامه اقدام اقتصاد چرخشی اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد. به منظور توسعه و استقرار استاندارد مشترک، صنعت بسته بندی پلاستیک باید به صورت برون سازمانی همکاری کند.”
R-Cycle به فن آوری های نشانه گذاری و ردیابی اثبات شده درست شبیه همان فناوری هایی که قبلاً برای محصولات تازه در صنایع غذایی استفاده می شدند، متکی است. این فن آوری اطمینان حاصل می کند که محصولات فیزیکی با اطلاعات دیجیتالی در کل زنجیره تأمین همراه هستند. بسیاری از پروژه های آزمایشی با شرکت های شریک – از جمله تأمین کنندگان مواد اولیه در سراسر جهان، شرکت های خرده فروشی، برندهای جهانی و موسسات مستقل – در حال انجام هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا