اخبار

هنریک اصلانیان، مدیرعامل الکتروهیدرولیکان: در ایران پلاست درصدد توسعه سهم بازار خود از ماشين هاي سايز متوسط و كوچك هستیم

بسپار/ ایران پلیمر شرکت الکتروهیدرولیکان امروزی که ادغام  دو شرکت ماشین سازی اصلانیان و ماهر بوده، در سال 1355 تاسیس شده و با بهره گیری از 35 سال تجربه در طراحی و ساخت انواع ماشین آلات تزریق پلاستیک و با در اختیار داشتن و همکاری تیم مهندسی مجرب، توانسته است طیف وسیعی از نیازهای صنایع پلاستیک کشور به ماشین های تزریق پلاستیک را در ابعاد و کاربری های مختلف پوشش دهد.

 

هنريك اصلانيان، مديرعامل شرکت الکتروهیدرولیکان (ماهر) در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ما اولین سازنده ماشین های تزریق پلاستیک تمام اتوماتیک در ایران هستیم. اين شركت فعالیت خود را از دهه 40 آغاز کرده و در سال 1355 به ثبت رسیده است.  تاکنون در زمینه طراحی و ساخت و ارایه انواع ماشین های تزریق پلاستیک شامل ماشین های افقی و عمودی و تجهيزات جانبي و خطوط تولید پليمري با برند اصلانیان+ماهر فعالیت کرده ایم و در حال حاضر این شرکت با همکاری انحصاری با گروه صنعتی CHEN HSONG محصولات بسیار موفق سری EM و SM و JM را به بازار  و تولید کنندگان ارایه می کند.

سبد محصولات شركت ما از ماشين هاي افقي 20 تن هيدروليكي تا ماشين هاي دوصفحه اي بسيار بزرگ 6500 تن و ماشين هاي عمودي از 60 تن الي 400 تن و پرسهاي خاص و ماشين هاي هيبريدي و برقي در 4 سايز مختلف به همراه تجهيزات جانبي است. همچنين مشاوره تخصصي جهت انتخاب ماشين آلات جهت ارائه خطوط توليد مربوط به قطعات سنگين و بزرگ همانند ماشين آلات خط توليد از قبيل سطل هاي زباله و پالت و … و مشاوره در زمينه طراحي و ساخت اجزا و قطعات پليمري خاص در این مجموعه قابل ارایه به علاقه مندان است.

 

–          فعالیت تخصصی شما روی ماشین های تزریق پلاستیک است. بفرمایید ویژگی این ماشین های عرضه شده شما، از نظر فنی چیست؟

اصلانیان:  نسل جديد ماشين هاي تزريق پلاستيك سري ماشين هاي هيبريدي و برقي و همچنين ماشين هاي هيدروليكي مجهز به سروودرايو است كه مناسب براي توليد قطعات پليمري دقيق در صنايع پزشكي، بسته بندي، قطعه سازي خودرو، لوازم خانگي، اسباب بازي و سایر قطعات صنعتي است. در سال 1399 هم ماشين هاي سري JM-MK6 را ارایه کردیم.

اين ماشين ها طراحي شده توسط متخصصين و نتيجه 60 سال طراحي و توليد ماشين هاي تزريق پلاستيك در این مجموعه است که ویژگی های زیر می باشد:

– داراي سيستم هيدروليك بسيار پيشرفته و دقيق.

–  طراحی ژاپنی با استاندارد JIS با سرعت و قابلیت اطمینان و پایداری بالا. مبادله استاندارد اطلاعات با شبکه و سیستم های عیب یابی.

– سیستم سروویی با بهره بالا و الگوریتم کنترلی پیشرفته و همچنین استفاده از پمپ دنده ای داخلی با راندمان بالا برای ایجاد سیستم تبدیل انرژی در کیفیت مناسب و بهره وری بالا.

– استفاده از ادوات کنترلی و هیدرولیکی با برندهای معروف و کنترلر نسل جدید برای اطمینان از تداوم کار و بازدهی بیشتر.

 

–          چه تعداد خطوط تولید تا امروز در کشور عرضه کرده اید؟

اصلانیان: تعداد ماشين هاي ارائه شده بالاي 2000 دستگاه است و خطوط توليدي از قطعات ريز پزشكي تا بزرگترين ماشين تزريق نصب شده در ايران با 54 كيلو تزريق مي باشد.

 

–           کرونا چه اثراتی روی کسب و کار شما داشته است؟

اصلانیان: باتوجه به تحويل چند ماشين بزرگ از سري ماشين هاي SM-TP-SVP/2 ، 2600 تن و 1900 تن همزمان با شروع كرونا همكاران شركت الكتروهيدروليكان با اتكا به تجربه و تخصص خود موفق شدند كه ماشين هاي مذكور را بدون نياز به همكاران خارجي نصب و راه اندازي کنند و تحويل دهند كه اين موضوع عملاً خودباوري پرسنل و شركت را بسيار بالاتر برد. این موضوع يكي  از مزيت هاي كرونا براي اين شركت بود و البته در كار، محدوديتهاي بسياري ايجاد كرد.

 

–          آیا در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارید؟ با چه هدفی؟

اصلانیان: بله. به منظور معرفي محصولات جديد و توسعه سهم بازار خود در ماشين هاي سايز كوچك و متوسط در نمایشگاه این دوره شرکت کرده ایم.

با توجه به كيفيت بالا و قيمت ارائه شده بسيار مناسب براي محصولات جديد خود، با حضور در نمايشگاه درصدد توسعه سهم بازار خود در ماشين هاي سايز متوسط و كوچك هستيم.

 

–          آیا مساله ساخت داخل از سوی وزارت صمت مانعی برای واردات ماشین آلات بوده است؟

اصلانیان: از آنجايي كه اين شركت ساخت داخلی محصولات و ماشين ها را نيز به صورت مستمر با فراز و نشيب هايي در طول سالهاي گذشته در دست انجام داشته، لذا در مقاطعي كه اين موانع بيشتر مي شود نسبت به افزايش داخلي سازي اقدام مي كنيم تا از بد عهدي هاي وزارت صمت و انجمن ها و تشكل ها و غيره به دور باشيم. همه اين تلاشها را براي ارایه خدمات و ايجاد امنيت خاطر براي مشتريان خود انجام مي دهيم.

 

–         و در پایان؟

اصلانیان: آرزوي سلامتي و بهترين ها براي همه همكاران و توليدكنندگان عزيز دارم كه در اين شرايط سياسي و اقتصادي با پذيرفتن ريسكهاي بالا، كماكان با عشق و اميد در راه اصلاح كشور قدم بر مي دارند. با درخواست حفظ كليه پروتكل هاي بهداشتي، همه عزيزان را جهت بازديد از غرفه اين شركت در نمايشگاه ايران پلاست دعوت مي کنم.

به اميد ديدار.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا