اخبار

هوشنگ پارسا به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ارزش گذاری تحمیلی کالاهای صادراتی نامه نوشت

بسپار می نویسد، هوشنگ پارسا مدیرعامل شرکت پلاستیک کار صادرکننده نمونه ملی طی نامه ای از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد تا مشکلات پیش آمده برای صادرکنندگان به واسطه ارزش گذاری تحمیلی گمرک و مالیات غیر واقعی تسعیر ارز را حل کند. 

متن نامه به شرح ذیل می باشد :

جناب دکترعلی طیب نیا

مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی

با سلام 

احتراما نظر به چشم انداز بیست ساله نظام و برنامه ششم توسعه، موتور محرک اقتصادی کشور بر مبنای تولید داخلی و صادرات بنا شده است و لازمه تحقق آن سیاست های حمایتی دولت محترم در جهت تسهیل فضای کسب و کار می باشد.

متاسفانه عملکرد گمرک جمهوری اسلامی در خصوص تخصیص ارزش گمرکی ثابت به کالاهای صادراتی در تعارض آشکار با سیاست فوق و مخالف با راستی آزمایی و برنامه ریزی صادرات محصولات تولیدی کشور بوده است.

گمرک ایران با تعاریف قدیمی و بدون توجه به اعمال تغییرات مورد نیاز، از برنامه روز اقتصادی بسیار عقب تر بوده و همچنان با نگاه نفت 120 دلاری و با دیدگاه دستوری، مبادرت به ارزش گذاری کالاهای صادراتی می نماید که این اقدام نادرست ما شرکتهای تولیدی و صادراتی را که با تمام توان در این شرایط بسیار بسیار سخت و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و در جهت افزایش تولید و صادرات اقدام می نماییم، دچار مشکلات عدیده ای نموده است . مشکلاتی همچون عدم تطابق ارزش واقعی صادرات با ارزش گذاری تحمیلی گمرک و تعارض در ثبت دفاتر و عدم توانایی در پاسخگویی به سازمان امور مالیاتی و مالیات تسعیر ارز ((غیر واقعی)) ، که نتیجه آن به بن بست رسیدن فعالیتهای تولیدی و صادراتی این مجموعه که سالهای متوالی واحد نمونه ملی و استانی کشور بوده است، خواهد بود.

عملکرد سازمانهای مذکور با برنامه چشم انداز و فرمایشات مقام معظم رهبری ، مغایرت فاحشی دارد که با توجه به اینکه هر دو سازمان زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند ، دلایل این عدم هماهنگی مبهم است.

لذا در راستای تحقق اهداف برنامه چشم انداز، تقاضا دارد ضمن بازنگری در روند تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی با روش خود اظهاری یا روش های نوین دیگر توسط گمرک جمهوری اسلامی ، ملاک عمل سازمان امور مالیاتی به جای پروانه صادراتی صادرکننده به اظهارات و دفاتر آنها تغییر نماید که در این زمینه شرکت پلاستیک کار آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز به بحث کارشناسی، همکاری و همراهی لازم و مستمری را با آن مجموعه انجام دهد.

با تجدید احترام

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره

هوشنگ پارسا

رو نوشت:

آقای مسعود کرباسیان معاون محترم وزیر و رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران

آقای سید کامل تقوی نژاد معاون محترم وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

آقای ولی ا… افخمی معاون محترم وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت

خانم پروین نباتی مدیرکل محترم صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت

آقای رضا محتشمی پور ریاست محترم دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

آقای عباسعلی متوسلیان ریاست محترم انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران

آقای سید جواد میرحیدری ریاست محترم انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا