اخبار

ورود به بازار عراق از دریچه بازارچه مرزی شلمچه: مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه هم راه اندازی شد

بسپار/ ایران پلیمر مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه با هدف توسعه ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی بین کشور ایران و عراق راه اندازی شد. با راه اندازی مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه توسط شرکت سرمایه گذاری امین اعتماد در نقطه صفر مرزی، ظرفیت ورود به بازار کشور عراق خصوصا منطقه جنوب عراق و استان بصره برای تجار ایرانی بیشتر از قبل شد.

مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه در زمینی به مساحت 3000 مترمربع در منطقه آزاد اروند و در نقطه صفر مرزی شلمچه با هدف توسعه ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی برای تجار ایرانی و عراقی در تابستان سال جاری راه اندازی شد. در این مجتمع 130 واحد تجاری و اداری جهت استقرار تجار ایرانی و عراقی قرار دارد. مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند بعنوان یکی از دروازه های کشور جهت فعالیت های تجاری و ترانزیت و به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود و امکان استفاده از حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی امکان فعالیت آسان و سریع و مطمئن را با عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه و قفقاز و حوزه مدیترانه میسر می‌سازد.

علاوه بر مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه، این مرز دارای مجموعه ای از ظرفیت های استاندارد و به روز در جهت توسعه حجم مبادلات تجاری با کشور عراق می باشد. از جمله زیرساخت های تجاری موجود در شلمچه می توان به  بارانداز در فضای 27 هکتاری، انبارسرپوشیده به مساحت ۶۴۰۰ متر،  سردخانه با ظرفیت ۱۰۰ و ۱۰۰۰۰ تن،  وجود 4 دستگاه باسکول، سامانه دوربین‌های مدار بسته، استقرار بانک صادرات و ملی،  استقرار اورژانس ۱۱۵ ، وجود نیروی کار 1800 نفری در قالب شرکت تعاونی اتحاد شلمچه اروند، وجود بیش از 5 ترمینال لجستیک به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا از طریق ریل آهن و صادرات ترانزیت کالا و جایگاه سوخت به منظور انجام خدمات سوخت رسانی به کامیونهای عراقی اشاره کرد.

 همچنین در خصوص پروژه های در حال ساخت در این پایانه مرزی می توان به عملیات احداث مجتمع صنعتی- تجاری و رفاهی در مساحت 100  هکتاری جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا از طریق ریل آهن و صادرات ترانزیت کالا، احداث مجتمع رفاهی و خدماتی در مساحت ۱۳ هکتاری جهت پارکینگ مکانیزه خودروهای سبک و سنگین، فضای سبز و پارک کودک همراه با سرویس های بهداشتی عمومی و نمازخانه، اقامتگاه جهت رانندگان و مسافرین (هتل یا متل)، جایگاه سوخت، بازارچه سوغات، رستوران، کافی شاپ، فست فود، چایخانه سنتی و کافی شاپ، تعمیرگاه و تعویض روغن خودرو، کارواش اتوماتیک، تاکسی سرویس، درمانگاه، دفتر خدمات پستی و اینترنتی و … ، احداث ترمینال آبزیان در مساحت ۵ هکتاری و  هتل سه ستاره در مساحت ۳ هکتاری به منظور خدمات رسانی به مسافرین، زائرین و توسعه گردشگری نیز اشاره کرد.

از دیگر زیرساخت های مورد توجه در مرز شلمچه می توان به طرح اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه آهن سراسری کشور عراق نیز با طول ۱۷ کیلومتر در خاک ایران اشاره کرد که عملیات ساخت آن در خاک ایران به پایان رسیده است و ادامه آن تا شهر بصره در کشور عراق در دست اجراست.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره غرفه های مجتمع اداری تجاری شهدای شلمچه و بازدید از این مجتمع می توانند با شماره های 09123117026 و  06153586416 تماس بگیرند.

منبع: فارس

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا