اخبار

وزارت اقتصاد مکلف به ارتقای پایگاه اطلاعات قوانین مرتبط با محیط کسب و کار شد

بسپار/ایران پلیمر نمایندگان مجلس در مصوبه ای وزارت اقتصاد را مکلف کردند که با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به اصلاح و ارتقای پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار اقدام کنند.

 ‌در جلسه علنی (دوشنبه 12 مهر) ماده ۲ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصویب شد.

طبق این مصوبه، عنوان ماده ۳۰ به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۱۶ الحاق می‌شود.

ماده ۳۰- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری معاونت ذیربط رییس جمهور حداکثر شش‌ماه پس از لازم الاجراشدن این قانون، با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به اصلاح و ارتقاء «پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب وکار» اقدام نماید.

دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مکلفند پیش‌نویس آئین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه خود را یک هفته قبل از صدور، در تارنمای خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی برسانند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم یا فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد. همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلفند هرگونه آئین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه یا مقرره خود را بلافاصله در پایگاه مذکور ثبت نمایند و به اطلاع عموم برسانند. از یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، مقررات تنها در صورت ثبت در پایگاه موضوع این ماده نافذ می‌باشد.

همچنین ماده ۳ این طرح جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد که در آن وظایفی برای بانک مرکزی جهت ایجاد سامانه قراردادهای تسهیلات تعریف شده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا