اخبار

وزیر صمت خبر داد: تکمیل سامانه جامع تجارت تا پایان سال ۱۴۰۰

بسپار/ایران پلیمر وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای طرح سامانه جامع تجارت, ۸۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: ۷۰ اقدام را باید در این زمینه انجام دهیم امیدواریم این طرح تا پایان سال، کامل شود.

سیدرضا فاطمی امین در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره تکمیل سامانه جامع تجارت و اتصال گمرک به آن افزود: این سامانه یکی از بزرگترین طرح های دولت الکترونیک است رئیس جمهور از همان روزهای اول تشکیل دولت سیزدهم بر اجرای با کیفیت این طرح تاکید داشت.

وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که باید به سامانه جامع تجارت، متصل شود، گمرک است و 14 اقدام از 70 اقدام، به آن مربوط است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه اکنون 30 دستگاه به سامانه جامع تجارت متصل هستند، اضافه کرد: همه بانک ها هم در حال اتصال به این سامانه هستند.

وی گفت: روزانه پنج میلیون درخواست از افراد مختلف از جمله بازرگانان و تولیدکنندگان به این سامانه می رسد و روزانه 600 هزار استعلام از بیرون وزارت صمت و 800 هزار استعلام در داخل وزارت صمت در قالب این سامانه انجام می شود.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه این طرح تا آخر سال کامل خواهد شد, افزود: این طرح یک نمونه بارز و پیشرفته حکمرانی خواهد بود و تحول گسترده ای را در بهبود محیط کسب و کار و شفافیت و ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و اعمال حاکمیت ایجاد می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سامانه «همتا» برای موبایل از جمله کارکردهای این سامانه جامع تجارت است, اضافه کرد: قبلاً ورود حدود 90 درصد موبایل، قاچاق بود و اکنون این گونه نیست و در طول سه سال 14 هزار میلیارد تومان درآمد گمرک برای دولت ایجاد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، دخالت انسانی به شدت کاهش می یابد و کارها، سرعت می گیرد و این نوید بخش اقتصاد پویا و هوشمند خواهد بود.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا