اخباراخبار ویژه

وزیر صنعت سه نمایشگاه معدن، قطعات خودرو و رنگ و رزین را افتتاح کرد

بسپار/ ایران پلیمر  نمایشگاه رنگ و رزین تهران امروز 11 بهمن ماه با حضور وزیر صمت، علیرضا رزم حسینی افتتاح شد.

این نمایشگاه در غیاب شرکت های خارجی و زیر سایه همه گیری کرونا با حدود 70 مشارکت کننده برگزار شده است و تا 14 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاحیه سه نمایشگاه اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها، در حوزه خودرو و رنگ و رزین افزایش تولید داشته‌ایم.

در حاشیه مراسم افتتاحیه سه نمایشگاه (شانزدهمین نمایشگاه معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راه‌سازی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو و بیستمین نمایشگاه رنگ و رزین) که 11 بهمن ماهدر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌اللملی تهران برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی-وزیر صنعت، معدن و تجارت-اظهار کرد: در حوزه معدن ۶۳ ماده معدنی در کشور وجود دارد که شامل ۳۷ میلیارد تن منابع شناسایی شده است. پیش‌بینی‌ می‌شود که با اکتشافات جدید انجام شده این مقدار به ۶۰ میلیارد تن خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به ارزآوری و اشتغال‌زایی معدن در کنار نفت برای کشور، گفت: با در نظر گرفتن این شرایط، کشور ما علاوه بر اینکه کشوری نفتی است، یک کشور معدنی نیز محسوب می شود. انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه معادن برای ما حائز اهمیت و مورد تاکید است. معدن می‌تواند پابه‌پای نفت پیشرفت کرده و ارزآوری و اشتغال مناسبی ایجاد کند.

رزم حسینی افزود: طی بازدیدهایی که امروز از سه نمایشگاه رنگ و رزین، قطعات خودرو و ایران کانمین ۱۳۹۹ داشته‌ام، مشخص است که اغلب کارخانه‌هایی که تا به امروز بازدید کرده‌ام، به صورت ۳ شیفت در حال فعالیت هستند.

 

افزایش تولید در ۲۹ رشته صنعتی

وزیر صمت همچنین به افزایش تولید در ۲۹ رشته صنعتی اشاره کرده و گفت: در حوزه صادرات نیز موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آورده‌ایم و ابلاغیه‌های جدید صادراتی ستاد اقتصادی دولت، به این فضا کمک خوبی کرد.

وی ضمن تاکید بر هماهنگی و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌ها برای حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: فضای امیدوارکننده‌ای به رغم همه تحریم‌ها وجود دارد که لازم است رسانه‌ها نیز به امید آفرینی در این فضا کمک کنند.

رزم حسینی در پایان با بیان اینکه در زمینه خودرو پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و تعهدات دو خودرو ساز به خوبی در حال عملی شدن است، اظهار کرد: افزایش تولید در حوزه خودرو و رنگ و رزین نیز قابل افتخار است و این موفقیت‌ها در شرایطی محقق شده که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا