اخبار

وزیر علوم به موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش رفت/ پرونده ارتقاي اين موسسه به پژوهشگاه سريع تر رسيدگي مي شود

بسپار می نویسد، دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جريان بازديد از موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش گفت : درخصوص دستاوردهاي اين موسسه بايد اطلاع رساني گسترده تر و دقيق تري صورت گيرد. 

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دكتر فرهادي هفته گذشته در بازديد از دستاوردهاي علمي، پژوهشي و فناوري موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، به اهميت كار اين موسسه در زندگي فردي و اجتماعي مردم اشاره كرد  و اظهار داشت: حاصل كارهاي پژوهشي اين موسسه كل جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد، هم در قسمت هاي آشكار و ظواهر زندگي و هم در اجزايي كه چندان عيني و مشهود نيستند. بنابراين لازم است درمورد اين دستاوردها اطلاع رساني گسترده تر و دقيق تري صورت گيرد.  


وي به تاثير اين دستاوردها درعرصه علوم پزشكي اشاره كرد و افزود:  امروزه در پزشكي از رنگ براي تشخيص بيماري ها به خصوص سرطان ها و بيماري هاي خود ايمني استفاده مي شود و اين موسسه بايد شاخص ترين مكان از نظر پژوهش، نوآوري و فناوري باشد و دستاوردهاي پژوهشي آن  به سمت كاربردي شدن سوق داده شود، به گونه اي كه مردم تاثيرات اين پژوهش ها را در زندگي خود احساس كنند.

وزير علوم در پاسخ به درخواست مسئولان اين موسسه مبني بر ارتقای موسسه به پژوهشگاه گفت: باتوجه به پتانسيل ها و منحصر به فرد بودن اين موسسه در كشور و دستاوردهاي موثر و مفيدي كه در حوزه فعاليت خود داشته است، به پرونده ارتقاي اين موسسه هرچه سريع تر رسيدگي مي شود.

گفتني است وزير علوم در ادامه بازديد از موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش از گروه هاي پژوهشي و آزمايشگاه مركزي اين موسسه نيز ديدن كرد.

سرپرستی این موسسه را چندی است پروفسور زهرا رنجبر بر عهده دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا